استاندار کرمانشاه اعلام کرد که آزاد راه همدان تا حد فاصل پلیس راه بیستون با مشارکت بخش خصوصی و وزارت راه و شهرسازی احداث خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 10 June 2018

ستاندار کرمانشاه:

به گزارش تابناک بهنقل از روابط عمومی امور بین الملل استانداری؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی افزود: ابن آزاد راه از اولین پلیس عوارضی همدان به سمت ساوه شروع می‌شود و پس از گذشتن از کنار شهر همدان، اسداباد و کنگاور به پلیس راه بیستون کرمانشاه ختم خواهد شد.

وی اعتبار این پروژه را ۲۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی ۳۰ درصد و بخش خصوصی ۷۰ درصد تامین اعتبار این پروژه را تامین خواهند کرد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: براساس قرارداد امضا شده بین بخش خصوصی و دولت این آزاد راه پس از احداث به مدت ۲۰ سال در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و تعمیر ونگهداری از آن نیز بر عهده بخش خصوصی است.

مهندس بازوند افزود: پیش از این نیز اجرای آزاد راه پلیس راه بیستون تا حمیل نیز با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شد.

وی گفت: در حال حاضر هم به منظور اجرای آزاد راه کرمانشاه به خسروی نیز در حال رایزنی با قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران هستیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه باید ظرفیت‌های راکد استان را احیا کنیم، گفت: برنامه احیا واحد‌های اقتصادی تملک شده توسط بانک‌ها تنظیم و اینواحد‌ها هرچه زودتر باید احیا شوند.

مهندس بازوند با بیان اینکه احیا واحد‌ها می‌تواند فروش به بخش خصوصی یا سرمایه گذاری توسط هلدینگ‌ها باشد، گفت: واگذاری‌ها به بخش خصوصی باید حتما منجر به احیا واحدشود.

وی با تاکید بر اینکه دولت با نگاه ویژه‌ای پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند و به نتیجه خواهد رساند، اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی پروژه‌های نیمه کارهکه امکان واگذاری دارند را به بخش خصوصی واگذار کنند.

مقام عالی استان ادامه داد: به دلیل اهمیت اقتصاد مقاومتی و برای پیشبرد راهبرد‌های اقتصاد مقاومتی جلسات را باید به صورت ویژه پیگیری کرد.

استاندار کرمانشاه به سرعت بخشیدن طرح سد بیستون تاکید کرد و افزود: اگر سد بیستون درست نشود ۱۰ سال دیگر حدود پنج هزار نفر از افرادی که شغل آن‌ها وابسته به آب است.عملا بیکار خواهند شد.

مهندس بازوند گفت: دستگاه ها، پروژه‌های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی اثرگذار را به ما اعلام کنند که ما طی نامه‌ای به معاون رئیس جمهوری ارجاع کنیم و توضیح دهیم که این پروژه‌ها می‌تواند رفع کننده مشکلات این استان باشند چرا که پروژه‌های اثرگذار را خود ما بهتر تشخیص می‌دهیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار