معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: ۷۵۳ حامی جدید، کفالت تعداد ۹۴۳ فرزند یتیم و خانوار‌های مشمول طرح محسنین استان را به‌عهدهگرفتند.
کد خبر: ۶۱۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 09 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،غلامرضا نصوری ، تعداد ایتام استان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را ۴ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۲ هزارو ۵۰۰ فرزند مشمول طرح محسنین نیز زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه افزود: کل ایتام زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) دارای حامی هستند و برای پوشش فرزندان شاملطرح محسنین نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر از طریق رسانه‌ها است.

وی اضافه کرد: طرح اکرام ایتام به منظور حمایت از کودکان یتیم و طرح محسنین برای حمایت از خانواده‌های نیازمند دارای سرپرست بیمار، ازکار افتاده و همچنین فرزندان غیریتیمخانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.

نصوری ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در ایام ماه مبارک رمضان در ۵۰ پایگاه اقدام به ثبت‌نام از خیران و نیکوکاران در راستای کفالت معنوی طرح اکرام ایتام و فرزندانمحسنین کرده و تا پایان این ماه مبارک این طرح ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ۷۵۳ حامی در استان کرمانشاه تاکنون در پایگاه‌های راه‌اندازی شده اقدام به این عمل نیکوکارانه کرده و کفالت تعداد ۹۴۳ فرزند زیر پوشش این نهاد را به‌عهدهگرفته‌اند.

به گفته این مسؤول، ۵۶۸ حامی از تعداد مذکور حمایت از ۷۲۷ فرزند یتیم و ۱۸۵ حامی و نیکوکار حمایت از ۲۱۶ خانواده شامل طرح محسنین را بر عهده گرفته‌اند.

نصوری اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون حدود ۲۰ میلیارد ریال کمک‌های حامیان به‌صورت نقدی و غیرنقدی از طریق کمیته امداد به حساب‌های ایتام و خانوار‌های شامل طرحمحسنین واریز شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه یادآور شد: هم‌اکنون حدود ۲۱ هزار حامی نیکوکار از فرزندان یتیم و خانوار‌های مشمول طرح محسنین دراستان کرمانشاه حمایت می‌کنند.

وی سقف کمک ماهیانه حامیان به ایتام را حداقل ۳۰ هزار تومان اعلام و بیان کرد: میزان افزایش کمک از مقدار مذکور، بستگی به نیت خود حامی دارد.

نصوری با انتقاد شدید از کمپین" نه به کمیته امداد"، گفت: شهروندان این اطمینان را داشته باشند صدقات هر شهرستان مختص آن شهرستان است و به مکانی دیگر حتی همجوار آن‌جاارسال نمی‌شود و برای مردم نیازمند همان منطقه هزینه و خرج می‌شود.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار