معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کرمانشاه گفت:برابر ماده ۶۲ قانون نظام وظیفه، هیچ وزازتخانه و یا موسسه دولتی حقاستخدام مشمولان غایب را ندارد.
کد خبر: ۶۱۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 09 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، هوشنگ زندی امروزدر نشستی خبری افزود: همچنین در ماده ۶۳ این قانون قید شده چنانچه وزارتخانه‌ها و نهاد‌های دولتی مشمولان غایب را بکار بگیرند، برای بار اول و دوم به کسر نصف حقوق از شش ماه تا یکسال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالح محکوم خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد:طبق ماده ۶۳ مکرر نیز کسانی که مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل: کارخانه‌ها، شرکت‌ها.آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها بکارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی و نماینده وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی شده وعلاوه براینکه به محاکم صالحه قضایی معرفی می‌شوند، برای بار اول به شش میلیون و ۵۰۷ هزار تومان جریمه و در صورت تکرار تا سه برابر این مبلغ جریمه می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کرمانشاه اظهار داشت:ستادکل نیرو‌های مسلح، نیروی انتظامی و دولت در راستای تعیین تکلیف مشمولان غایب تدابیری اندیشیده و دستورالعمل طرح جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ را اعلامکردند که میزان جریمه درنظر گرفته شده همانند سال گذشته و بدون افزایش است.

زندی تصریح کرد:برای مشمولان زیر دیپلم ۱۰میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، کارشناسی ۲۵ میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۳۰ میلیون تومان، دکترای عمومی پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترایتخصصی غیرپزشکی ۴۰ میلیون تومان و دکترای تخصصی علوم پزشکی و بالاتر ۵۰ میلیون تومان مبلغ جریمه در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول، امکان پرداخت جریمه هم بصورت نقدی و هم اقساطی وجود دارد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کرمانشاه افزود:مشمولان و خانواده‌های آنان اگر سوال و یا مشکلاتی داشته باشند می‌توانند با شماره ۹۹۴۸۰-۰۸۳ تماس گرفته و یا به سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ سوالخود را ارسال کنند و یا به سامانه اینترنتی www.vazifeh.pollice.ir مراجعه کنند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار