مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: تبدیل بناهای قدیمی شهر کرمانشاه به واحد اقامتی و یا پذیرایی علاوه بر اشتغالزایی، به رونق بخش گردشگری استان نیز کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۶۱۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 07 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،جلیل بالایی ، بر لزوم توجه جدی‌تر به بناهای قدیمی شهرکرمانشاه در حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: بافت تاریخی شهر کرمانشاه، مجموعه بناها و ساختمان های با ارزش قدیمی در این مجموعه فرصت بسیاری خوبی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در بخش گردشگری هستند.

وی ادامه داد: سال 97 جمعا 10 میلیارد تومان از محل کمک های فنی واعتباری به منظور تامین حدود 70 میلیارد تومان تسهیلات در این بخش در اختیار میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تاکیدکرد: در پرداخت این تسهیلات بخش مرمت، احیاء، تجهیز و راه اندازی بناهای قدیمی شهر کرمانشاه در جهت کاربری گردشگری در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه گردشگران گرایش و علاقه خوبی به استفاده از محیط های تاریخی و قدیمی برای صرف غذا و اقامت دارند، عنوان کرد: به سرمایه گذارانی که بخواهند در این بخش ورود پیدا کنند تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کنیم، بگونه ای که نرخ سود تسهیلات را تا سقف 9 درصد کاهش می دهیم.

بالایی با اشاره به وجود هزار و 88 بنای تاریخی در سطح شهر کرمانشاه، افزود: حدود هزار مورد از این بناها در مالکیت بخش خصوصی قرار دارد که از آنان می خواهیم به بخش گردشگری شهری کرمانشاه کمک کنند.

وی با تاکید براینکه بخش خصوصی باید برای احیاء هویت قدیمی شهر کرمانشاه وارد شود، افزود: ضروری است که نگاه خود را به بناهای تاریخی شهر کرمانشاه اقتصادی کنیم، چرا که تبدیل این بناها به واحدهای اقامتی و یا پذیرایی علاوه بر توجیه اقتصادی به رونق بخش گردشگری نیز کمک خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به واگذاری خانه تاریخی سوری کرمانشاه به بخش خصوصی در اوایل امسال، افزود: همچنین خانه فیض مهدوی نیز بزودی از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار