مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از افزایش سه برابری مصرف برق در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: بسیاری از مردم در کانکس‌های خود از کولر گازی استفاده می‌کنند که مصرف برق بالایی دارد.
کد خبر: ۶۱۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 07 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیمراد مرادی مجد ، با اشاره به شروع گرمای هوا در مناطق زلزله زده، اظهار کرد: در روز‌های اخیر دما در برخی از مناطق زلزلهزده که عمدتا گرمسیری هم هستند به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است و مردم استفاده از کولر‌ها را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مناطق گرمسیری کولر‌های آبی جواب نمی‌دهد و بسیاری از مردم در کانکس‌ها از کولر گازی استفاده می‌کنند و این شرایط باعث شده مصرف برق در برخی نقاط بهبیش از سه برابر شرایط عادی برسد.

مرادی مجد خاطرنشان کرد: با وجود آنکه شبکه برقی که برای کانکس‌ها و چادر‌ها برقرار کردیم برای شرایط اضطراری بوده و توان این‌همه بار مصرفی را ندارد، اما با تدابیری کهاندیشیده شده و تقویتی که از زیرساخت‌ها انجام دادیم تاکنون خاموشی ناشی از کمبود انرژی در این مناطق نداشتیم.

وی افزود: البته با افزایش گرما در این مناطق اگر مردم در مصرف برق صرفه‌جویی نداشته باشند با مشکل مواجه خواهیم شد، اما اگر فقط پنج درصد مصرف خود را بهینه کنند مشکلیاز نظر خاموشی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه عمده مشکل را نیز مربوط به ساعت پیک مصرف دانست که از ساعت یازده ظهر تا ۱۴ و از ۱۹ تا ۲۳ است.

مرادی مجد از مردم خواست در این ساعات از وسایل پرمصرف استفاده نکنند و دمای کولر گازی را روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد به بالا تنظیم کنند.

وی با اشاره به تامین برق برای نزدیک به ۴۸ هزار کانکس و چادر، افزود: تقاضا داریم اگر مردم در کانکس و یا چادری سکونت ندارند، لامپ اضافه در آن روشن نگذارند.

 

 

 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار