کد خبر: ۶۱۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۳ 04 June 2018

تابناک / نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه علم و عالم در جهان هستی ماندگار است گفت: آیت الله احسانبخش از یاران مورد اعتماد امام (ره) بود.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (13 خرداد) در مراسم هفدهمین سالگرد شهادت آیت الله احسانبخش که در مصلی رشت برگزار شد اظهار کرد: عالمان رقم زنان ساحت تاریخ بشر بوده و هستند.

 

وی با بیان اینکه علم و عالم است که همیشه می ماند گفت: علم وسیله شکوفایی مادی و معنوی در دنیاست و عالم صحنه پرداز این عرصه انسانی است.

 

حجت الاسلام فلاحتی به آیات و روایات اشاره و تصریح کرد: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده است: فضیلت عالم آنقدر بالاست که در نزد سایر بندگان خدا به مانند شب چهارده نورافشانی می کنند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در تاریخ بشر، علم و عالم برای همیشه ماندگار است، افزود: در طول تاریخ انسان های بودند که کشورها را تصرف و آدم کشی می کردند و نامشان به ننگ به یادگار ماند ولی عالمان نامشان به فراخور اندیشه نیکشان ماندگار شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه اثر عالم جاوید است اظهار کرد: عالمان هیچ گاه در عرصه تعلیم و تربیت ریاکار نبودند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه مومنان راستین و اهالی علم و دانش در پیشگاه خداوند صاحب درجه هستند، گفت: پیامبر اکرم (صل الله علیه والله )می فرماید، انسان های که در مسیر علم و دانش حرکت کنند خدا سرانجامشان را به بهشت منتهی می کند.

 

امام جمعه رشت به ویژگی های عالم در دنیای کنونی اشاره و خاطرنشان کرد: عمل به علم و داشتن بصیرت از ویژگی های بارز عالم است اگر عالم بصیرت نداشته باشد مورد فریب قرار خواهد گرفت.

 

آیت الله فلاحتی به حضور پر رنگ آیت الله احسانبخش در صحنه های شکل گیری انقلاب اشاره کرد و افزود: آیت الله احسانبخش اهل قلم بود و کتاب های ارزشمندی به یادگار گذاشته است.

 

وی اظهار کرد: آیت الله احسابنجش در شکل گیری انقلاب همواره کنار امام بوده و از شخصیت های مورد اعتماد امام (ره) بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار