مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز مبارزه با آفت سن در مزارع غلات این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 30 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،فرهاد شریفی ، از آغاز مبارزه با آفت سن در مزارع غلات استان کرمانشاه خبر داد.

وی آفت سن گندم را یکی از آفات مهم مزارع گندم و جو در استان دانست و اظهار داشت: آفت سن در محصول گندم و جو موجب کاهش عملکرد می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مبارزه با آفت سن گندم در مرحله نخست پوره انجام شده و هم‌اکنون مرحله دوم این مبارزه نیز در مزارع استان آغاز شده است.

وی از تمامی کشاورزان از مناطق گرمسیر گرفته تا معتدل سرد خواست طی این هفته و هفته آینده مبارزه با این آفت را به اتمام برسانند.

به گفته شریفی، سم‌پاشی و مبارزه به موقع علیه این آفت در کنترل و مقابله با آن بسیار تعیین کننده است.

این مسؤول با بیان اینکه آفت سن گندم خسارت کمی و کیفی به محصول می‌زند، افزود: امسال مراکز خرید، گندم‌های سن‌زده را با کمترین قیمت خریداری می‌کند.

وی به عدم خرید گندم‌های بالای چهار درصد سن‌زدگی اشاره و بیان کرد: گندم‌ با بالای چهار درصد سن‌زدگی، ارزش خریداری ندارند.

شریفی اظهار داشت: آفت سن گندم مقام نخست را از لحاظ خسارت اقتصادی دارد و این آفت سالانه خسارت سنگینی را به مزارع گندم و جو وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: 400 هزار هکتار سطح زیر کشت مزارع استان، گندم است که از این میزان 100 هکتار آبی و 300 هکتار آن به صورت دیم است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: تا به امروز 160 هزار هکتار از مزارع استان علیه سن گندم و سایر آفات، 402 هزار هکتار علیه علف‌های هرز و 2 هزار و 500 هکتار نیز علیه بیماری‌های گندم، مبارزه شیمیایی انجام شده است.

وی از کشاورزان خواست، همواره بیماری‌های مزارع محصول گندم را مدنظر داشته باشند و با پایش مزارع خود، در صورت مشاهده بیماری‌های قارچی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار