رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه از پیگیری برای احیا مجدد "بن غیرنقدی کالا" کارگران خبر داد و گفت: رقمی که امروز به صورت نقدی برای خرید کالا به کارگرانداده می‌شود بین دریافتی آن‌ها گم می‌شود و سر سفره‌ها نمی‌رود.
کد خبر: ۶۱۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 26 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،جواد اکبری ، با اشاره به اینکه نزدیک ۱۰ سال است که بن خرید کالای کارگران و بازنشستگان کارگری به صورت نقدی به آن‌ها داده می‌شود، اظهار کرد: این رقم اکنون حدود ۱۰۰ هزار تومان در ماه است که هر سال معادل افزایش درصد افزایش دستمزد کارگران به این رقم نیز اضافه می‌شود، در حالیکه نرخ واقعیکالا‌ها در بازار بسیار بیشتر از درصد افزایش دستمزد کارگران و بن نقدی کالای آن‌ها بالا می‌رود.

این فعال کارگری معتقد است در گذشته که بن کالا به صورت غیرنقدی به کارگران داده می‌شد، هرچقدر که نرخ تورم بالا می‌رفت تاثیری در اقلام اساسی کارگران نداشت و آنچه که ازبرنج، گوشت، روغن، قند و شکر و ... قرار بود سر سفره کارگر برود، به آن‌ها داده می‌شد.

اکبری خاطرنشان کرد: امروز کارگران با این ۱۰۰ هزار تومان به سختی می‌توانند دو کیسه برنج خارجی ارزان قیمت بخرند و پول به سایر اقلام نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه در اکثر مواقع این مبلغ ۱۰۰ هزار تومانی بین دریافتی کارگران گم می‌شود، تاکید کرد: هزینه زندگی کارگران آنقدر بالا است که گاهی این پول نقدی خرید کالا را صرفسایر هزینه‌ها می‌کنند و چیزی برای سفره‌هایشان باقی نمی‌ماند.

عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور با بیان اینکه اکنون وضعیت هم برای کارگران و هم بازنشستگان کارگری به همین شکل است، افزود: درحقیقت بن نقدیخرید کالا هیچ کمکی به سفره خانوار‌های کارگری نمی‌کند.

اکبری از پیگیری جدی برای احیا مجدد بن‌های غیرنقدی کالای کارگری خبر داد و تصریح کرد: اگر این بن‌ها احیا شود، به خرید کالا‌های تولید داخل کشور هم کمک خواهد شد. 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار