مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از صرف هزینه ۳.۷ میلیارد ریالی برای درمان اعتیاد افراد معتاد در سال گذشته در مراکز طرف قرارداد استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 26 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،کیومرث مظفری، با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن درمان معتادان، گفت: در راستای رویکرد سلامت محوری که از اهداف راهبردی بیمه سلامت است، درمان ترک اعتیاد معتادانِ تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر از جمله بیمه سلامت، بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و ... در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان، فرد معتاد، بیمار است و باید از این دیدگاه با او برخورد شده و برای درمان او اقدام کرد و باید این تفکر آرام آرام به جامعه تزریق شود.

مظفری با بیان اینکه هشت مرکز درمان ترک اعتیاد در استان طرف قرار دارد بیمه سلامت هستند، گفت: در حال حاضر چهار مرکز در شهر کرمانشاه و چهار مرکز دیگر در شهرستان‌های سنقر، کنگاور، هرسین و قصرشیرین طرف قرار داد بیمه سلامت جهت ارائه خدمات درمانی به افراد معتاد هستند.

وی با اشاره به تسویه مطالبات این مراکز در سال گذشته، گفت: سال گذشته سه میلیارد و 720 میلیون ریال به عنوان هزینه درمان ترک اعتیاد به این مراکز پرداخت شده است.

مظفری با تاکید بر اینکه هزینه درمان ترک اعتیاد تنها یک بار پرداخت می‌شود، گفت: این مراکز با تعرفه دولتی فرد معتاد را برای درمان پذیرش می‌کنند که هزینه آن 91 هزار تومان است و بیمه سلامت از این میزان 70 درصد یعنی معادل 64 هزار تومان آن را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: سال گذشته بیش از 5500 مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد درمان بیماران معتاد داشتیم.

وی یادآور شد: بیمه تنها برای یک مرتبه هزینه درمان را پرداخت می‌کند و اگر فرد معتاد مجددا پس از درمان به چرخه اعتیاد برگشته و دوباره برای ترک اقدام کند، این بار مجبور است هزینه را بصورت آزاد پرداخت کند.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار