مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه بر تلاش برای ترغیب جوانان و مردم به فراگیری آموزشهای مهارتی تاکید نمود و گفت: این آموزشها پیش‌نیاز توسعه و بهره‌وری محسوب می شود و یکی از راه‌های پیشگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۶۱۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 26 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه استان کرمانشاه یاور محمدی در جمع مدیران و موسسان آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد شهرستان هرسین بابیان این مطلب که به مشکلات و چالش های آموزشگاه های آزاد واقف هستیم گفت: آموزشگاه‌ها بایستی در رشته‌های جدید که باعث کسب و کار و مشاغل نو می‌شود ورود پیدا کنند چراکه شکوفایی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد سبب توسعه و ایجاد اشتغال در این شهرستان می‌شود‌.
وی افزایش ظرفیت سازی برای آموزش خواهران در اکثر رشته های آموزش فنی و حرفه ای را امری مهم و ضروری خواند و گفت: برای ارتقاء هر چه بیشتر آموزشها در بخش خصوصی و حذف آموزشهای موازی تلاش می کنیم.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه باتاکید براصل مشتری مداری و اولویت بخشی به آموزش های مبتنی برسفارش و نیاز بازار کار گفت: باید با دستگاهها و واحدهای صنعتی تعامل بیشتری برقرارکرد و برای توسعه خدمات آموزش فنی و حرفه ای به انعقاد تفاهم نامه های همکاری با آنها پرداخت.

محمدی مرتفع نمودن مشکلات و خدمت به مردم را از افتخارات مسئولان نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: افرادی که کم کاری می کنند در وهله ی اول به خود خیانت می کنند چرا که بیکاری ام الفساد است و افزایش بیکاری به واسطه معضلات و آسیب های اجتماعی ناشی ازآن، دامن همه ی ما را می گیرد.

آموزش های فنی و حرفه ای را ظرفیت مناسبی برای اشتغال جوانان و همچنین بستری برای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی برشمرد و گفت:بیکاری موجب بسیاری از معضلات اجتماعی می شود و اگر جوانان با آموختن مهارت توانمند شوند هویت اجتماعی پیدا کرده و بسیاری از مشکلات که در حال حاضر با آن روبرو هستیم مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: مهارت آموزی باید مورد توجه تمام همه مردم و نهادها و دستگاه ها قرارگیرد و همه ی استان باید به سمت مهارت آموزی حرکت کند تا بتوانیم برای جوانان ایجاد اشتغال کنیم .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار