رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری ۴۱۳ هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته است.
کد خبر: ۶۱۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 24 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،خسرو شهبازی  با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری 413 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفته است اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها امسال بیش از 700 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت گندم از مناطق گرمسیری استان آغاز شده و تا تیرماه ادامه دارد عنوان کرد: برداشت در مناطق سردسیری استان نیز از اواسط تیر ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

شهبازی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر دولت برای تشویق کشاورزان گندم را به صورت تضمینی خریداری می‌کند گفت: امسال نیز نرخ خرید این محصول استراتژیک همان 1300 تومان سال گذشته اعلام شده است.

وی افزود: 50 درصد از پول خرید تضمینی گندم همان روز تحویل گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود و مابقی را نیز دولت تقبل کرده که در زمان مقدور پرداخت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 646 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شد گفت: استان کرمانشاه با داشتن بیش از 950 هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم ‌کشور است.

شهبازی با بیان اینکه گندم به عنوان اصلی‌ترین محصول زراعی نقش اساسی در استقلال و خودکفایی کشور دارد بیان کرد: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت کشور توجه به کشت و راندمان تولید روز به روز بیشتر احساس می‌شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار