از اولین محصول استارت آپی شتاب دهنده تیک با نام "شکم" رونمایی شد.
کد خبر: ۶۱۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 24 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، معصومه خان‌احمدی رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، در این مراسم با اشاره به حمایتی که از ایده‌های نو در پارک علم و فناوری انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که اخیرا با حمایت پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه راه‌ اندازی شد شتاب دهنده تیک بود.

وی تیک را نخستین شتاب دهنده‌ خارج از پایتخت کشور برشمرد که تاکنون به تعداد زیادی از افراد صاحب ایده ارائه خدمات داشته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ایده‌هایی که وارد شتاب دهنده تیک می‌شوند می‌توانند از فضای مشاوره‌ای و حمایتی شتاب دهنده و حتی حمایت‌های مالی آن بهره‌مند شوند و در دل این فضا ایده خود را پرورش دهند.

خان احمدی با بیان اینکه شتاب دهنده تیک به صورت بخش خصوصی فعالیت دارد، افزود: در این شتاب دهنده امکان استفاده از تجربیات بخش خصوصی هم فراهم است.

در ادامه دکتر سیف احمدیان مدیرعامل شتاب دهنده تیک فلسفه راه‌اندازی این شتاب دهنده را پخته کردن ایده جوانان دانست و تاکید کرد: ما در این شتاب دهنده جوانان را با مفهوم شکست آشنا می‌کنیم.

وی معتقد است، اکثر افرادی که ایده خود را مطرح می‌کنند معمولا با شکست مواجه می‌شوند و شتاب دهنده به آنها کمک می‌کند از این شکست تجربه بگیرند، از فضای ایده ناموفقی که دارند خارج شوند و دوباره سراغ ایده‌های نوین بروند.

احمدیان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم جوانان فرصتی که برای ایده پردازی دارند را از دست بدهند، افزود: وقتی فرهنگ شکست خوردن بین جوانان و خانواده‌های آنها جا بیفتد همه می‌آموزند که برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ باید چندین شکست را تجربه کنند.

در ادامه مجتبی گراوندی رئیس هیات مدیره شتاب دهنده تیک نیز گفت: شتاب دهنده مفهومی است که به تازگی و طی سه، چهار سال اخیر در ایران شکل گرفته و به افراد صاحب ایده کمک می‌کند تا ایده خود را به یک محصول و یا خدمت قابل ارائه در بازار تبدیل کنند.

وی مهمترین تفاوت شتاب دهنده با مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری را خصوصی بودن شتاب دهنده عنوان کرد.

گراوندی با اشاره به آغاز فعالیت شتاب دهنده تیک در کرمانشاه از اواسط سال 95، افزود: تیک اولین شتاب دهنده خارج از تهران و جزو اولین شتاب دهنده‌هایی بود که تاییده خود را از معاونت علمی ریاست جمهوری گرفت و اکنون نیز جزو پنج شتاب دهنده کشور است که مجوز دانش بنیانی را دریافت کرده است.

رئیس هیات مدیره شتاب دهنده تیک با بیان اینکه جامعه هدف این شتاب دهنده به کرمانشاه و حتی غرب کشور محدود نمی‌شود و کل کشور را پوشش می‌دهد، یادآوری کرد: از ابتدای فعالیت تیک تاکنون دو دوره شتابدهی شش ماهه برگزار کردیم و از 200 درخواستی که برای شرکت در این دوره‌ها داشتیم 30 تیم در هر دو دوره وارد شتاب دهنده شدند.

به گفته گراوندی افراد در شتاب دهنده از خدمات مختلف مشاوره ای، آموزشی، مالی، فضای کار، دفتر کار جذاب و پویا و ... برخوردار شدند تا بتوانند ایده اولیه خود را پخته کنند.

وی بیان کرد: سالانه حدود یک میلیارد تومان سرمایه و هزینه برای حمایت از ایده‌های اولیه در نظر گرفته می‌شود.

گراوندی افزود: ما تلاش می‌کنیم افراد صاحب ایده هیچ دغدغه‌ای از نظر هزینه نداشته باشند و فقط سخت کار کنند.

رئیس هیات مدیره شتاب دهنده تیک تاکید کرد: در صورت شکست یک ایده صاحب ایده را تشویق می‌کنیم که سراغ ایده‌های بهتر برود و اگر یک ایده موفق شد با کمک هم یک شرکت استارت آپی راه‌آندازی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تمرکز اصلی ما بر ایده‌های با محوریت ICT است و امروز شاهد رونمایی از اولین محصول استارت آپی شتاب هنده تیک با عنوان "شکم" هستیم.

به گفته گراوندی، شکم اپلی‌کیشینی برای ارائه خدمات در حوزه خرید غذا، رزرو میز رستوران‌ها، مشاوره غذایی و رژیمی و ... است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار