دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از کاهش ۲۵ درصدی آمار مرگ و میر معتادان متجاهر استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 24 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا ، علی شمشیری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معتادان متجاهر را یکی از معضلات استان در ابتدای دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: متاسفانه ظرفیت لازم در استان برای نگهداری این افراد وجود ندارد و ظرفیت اسمی استان که همان یک مرکز ماده 16 است 150 نفر است.

وی افزود: در همین راستا استاندار کرمانشاه حمایت کرده و قرار شد 800 میلیون تومان برای توسعه این مرکز در اختیار بهزیستی قرار دهند که خوشبختانه هم اکنون عملیات اجرایی توسعه این مرکز آغاز شده است.

شمشیری با اشاره به تدوین طرح ملی همه جانبه مبارزه با مواد مخدر، روانگردان‌ها و پیش سازها با رویکرد اجتماعی در برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس این طرح کتابی طراحی شده که تکالیف و برنامه های هر دستگاه متولی در بحث مقابله و برخورد با مواد مخدر و معضل اعتیاد در آن نوشته شده که دستگاه ها باید مطابق آن برنامه های خود را اجرا کنند.

وی با اشاره به راه اندازی چندین سرپناه شبانه در کرمانشاه در سال گذشته گفت: سال 1395 با رشد سرسام آور مرگ و میر افراد فاقد پناهگاه و رها شده در خیابان مواجه شدیم و برهمین اساس سال گذشته با همکاری شهرداری و بهزیستی تعدادی سرپناه شبانه ایجاد شد و این امر موجب شدتا سال گذشته کاهش بسیار آمار مرگ و میر معتادان متجاهر را شاهد
باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تاکید کرد: رییس سازمان بهزیستی نیز قول دادند نیاز واقعی استان به شلتر و سرپناه شبانه را بررسی کنند و هزینه تامین آن را تقبل کنند.

شمشیری در ادامه به اقدامات خوب این شورا در سال گذشته اشاره کرد وافزود: خوشبختانه سالهاست با فعالیت خوب شورای استان، کرمانشاه همواره در رده استان های برتر کشور در امر مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

وی با اشاره به هدفمند کردن دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر استان گفت: سال گذشته کشفیات استان 100 درصد رشد داشت و این درحالی است که تعداد دستگیری ها کم شده و این نشان از هدف‌گذاری استان بر دستگیری باندهای قاچاق مواد مخدر کلان دارد.

شمشیری از راه اندازی دومین مرکز ماده 16 استان در سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه سال گذشته با ایجاد سرپناه و مرکز ماده 16 درصد مرگ و میر معتادان متجاهر 25 درصد کم شد.

در این نشست لوح تقدیر رییس سازمان بهزیستی کشور به پاس قدردانی از فعالیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به دبیر این شورا اهدا شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار