استاندار کرمانشاه گفت: کمک های مردمی به هلال احمر ۶۴ میلیارد تومان بوده ولی تاکنون ۶۹ میلیارد تومان به زلزله زدگان پرداخت کرده است که افزون بر میزان کمک ها است. ‌
کد خبر: ۶۱۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 23 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک؛هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز در نشست ستاد بازسازی استان کرمانشاه  که در سالن جلسات استانداری برگزار شد ،افزود:در برخی شهرهای زلزله زده حجم پرونده های ارجاع شده به بانک ها جهت دریافت تسهیلات مصوب دولت، زیاد است و در این شرایط باید به گونه ای برنامه ریزی شود که روند کارها شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی خاطر نشان کرد:بانک ها و بنیاد مسکن باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که روند عقد قراردادها برای پرداخت تسهیلات در مناطق زلزله زده تا پایان خردادماه به اتمام برسد.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت:در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده مصوب شده که بانک ها تا ساعت ۸ شب به فعالیت بپردازند. البته در برخی شهرستان ها حجم پرونده های ارجاعی سبک تر است. تشخیص هرگونه کاهش ساعت کاری در این شهرستان ها بر عهده فرماندار است.

بازوند تصریح کرد:یکی از شاخص های پیشرفت در روند بازسازی مناطق زلزله زده، اجرای سقف واحدهای احداثی است. بنیاد مسکن باید تمام توان خود را در شتاب بخشیدن به این روند به کار بگیرد.

وی اظهار داشت:مستاجرینی که در مناطق زلزله زده منازل استیجاری آن ها تخریب شده و دارای زمین هستند؛ می توانند از طریق بنیاد مسکن پروانه ساختمانی دریافت کنند و سپس جهت دریافت تسهیلات ساخت و ساز به بانک معرفی می شوند‌. همچین مقرر شده است راه و شهرسازی برای کمک به مستاجرین آسیب دیده و مورد تایید بنیاد مسکن که زمین ندارند، زمین هایی را برای ساخت مجموعه های مسکونی به صورت رایگان اختصاص دهد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار