مدیر روابط عمومی فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد افراد مسموم شده به‌دلیل خوردن قارچ سمی در استان کرمانشاه از روز گذشته تاکنون افزایش نداشته است.
کد خبر: ۶۰۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 22 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،اکبر آزادی امروز  اظهار داشت: تعداد افراد مسموم شده به‌دلیل خوردن قارچ سمی در کرمانشاه روز دوشنبه مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه امسال افزایشی نداشته است و از روز گذشته تاکنون مراجعه‌ای به مراکز درمانی استان کرمانشاه به‌دلیل مسمومیتناشی از مصرف قارچ سمی وجود نداشته است.

مدیر روابط عمومی فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه مراجعه دیر هنگام افراد مسموم شده ناشی از مصرف قارچ سمی روییده در طبیعت را موجب بروز عواقب جبران‌ناپذیر دانست و گفت: تعداد افراد فوت شده نیز همان آمار قبلی اعلام شده است.

وی از شهروندان خواست به‌هیچ‌وجه قارچ‌های خودرو روییده در طبیعت را مصرف نکنند و متذکر شد: شناسایی قارچ‌های سمی با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و تعدادی از افراد مسموم شده مدعی بودند که قادر به شناسایی قارچ سمی از قارچ غیرسمی هستند.

براساس اطلاعات واصله به خبرگزاری فارس استان کرمانشاه، ۲ نفر از افراد مسموم شده در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال آنان وخیم است و به‌دلیل آسیب‌های جدی که به این ۲ فرد مسموم شده وارد شده، روند مداوای آنان بنا بر شواهد پزشکی جای نگرانی دارد.

گفتنی است، خبرگزاری فارس استان کرمانشاه از روزهای نخست وقوع زنجیره مسمومیت افراد به‌دلیل مصرف قارچ سمی در این استان اقدام به انتشار اخبار، گزارش‌ها، مصاحبه، فیلم و تصاویر متعدد با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم کرد و پس از اینکه در روزهای گذشته روند مسمومیت افراد کاهش یافت، امروز روند این ماجرا متوقف شد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار