عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیرقانونی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی گفت: برای مقابله با این بی‌قانونی کسی جلودار نیست.
کد خبر: ۶۰۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 22 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سیداحسان احسانی  با اشاره به مشکلات مالی بسیار شهرداری کرمانشاه، گفت: متاسفانه این مشکلات به حدی است که برخی نیروهای شهرداری حتی معوقات سال گذشته خود را نگرفته‌اند و پرداخت حقوق نیروها با مشکل مواجه است. حتی هستند نیروهایی که جیره خشک ماه رمضان سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند.

احسانی ریشه این مشکلات را عدم برنامه ریزی صحیح دانست و افزود: اگر شهرداری برنامه‌ریزی دقیقی در خصوص کسب درآمد داشته و منابع درآمدی واقعی تعریف کند مطمئنا کمتر با مشکلات مالی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری از محل عوارض است، گفت: اگر شهرداری به موقع در خصوص پرداخت عوارض از جمله عوارض کسب و پیشه اطلاع رسانی کند و به مردم اطلاع دهد که با عدم پرداخت عوارض، رقم آن در سنوات بعد افزایش می‌یابد، حتما مردم برای پرداخت آن اقدام خواهند کرد.

احسانی تصریح کرد: اگر به مردم بگوییم پذیره را باید به موقع پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت قیمت آن افزایش می‌یابد، مردم برای پرداخت اقدام می کنند.

عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه مشکل عمده در کسب درآمد شهرداری را خودداری دستگاه‌ها و نهادها از پرداخت عوارض به شهرداری عنوان کرد و افزود: متاسفانه دستگاه‌‎ها و نهادها عوارضی که باید پرداخت کنند را پرداخت نمی کنند و یا زورشان زیاد است و یا شهرداری توان وصول این طلب ها ندارد و آنها هم سوء استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری ساخت و سازهای دستگاه‌ها و نهادها بدون مجوز است و درنهایت مجبور می شویم پرونده آنها را به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهیم که در نهایت بحث پرداخت جریمه مشمول آنها می شود که آن را هم پرداخت نمی کنند.

احسانی افزود: در تعجم چطور شهرداری می تواند فردی که در حاشیه شهر آلونک 20 متری را بدون مجوز ساخته را تخریب کند، اما برای مقابله با نهاد یا دستگاهی که در روز روشن جلوی چشم مردم در شهر بدون مجوز مشغول ساخت و ساز است هیچ اقدامی انجام نمی دهد.

احسانی از استاندار کرمانشاه خواست برای مقابله با این بی قانونی دستگاه‌ها مداخله کند و با نهادهایی که قانون را زیرپا می‌گذارند، برخورد کند.

عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه درآمدهای شهرداری از محل همین عوارض است، گفت: وقتی نهاد، اداره و دستگاهی عوارض نمی‌دهد چه توقعی از شهرداری است که برنامه‌های خود را اجرا کند و اشتغالزایی داشته باشد.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی در حال حاضر ده ها میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند، اما هیچ اقدامی برای تسویه طلب خود انجام نمی دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار