مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۲۰۶ تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شد.
کد خبر: ۶۰۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 22 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سید فرزاد افضلی ، مجموع تولیدات شیلاتی استان در سال گذشته را ۱۷ هزار و ۲۰۶ تن اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با سالماقبل آن با رشد بیش از هزار تنی همراه بوده است.

افضلی افزود: سال ۹۵ مجموع تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه ۱۶ هزار و ۱۵۰ تن بود.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه سپس به مقایسه میزان تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال‌های ۹۵ و ۹۶ پرداخت و افزود: سال گذشته ۳۷۰۶ تن انواع ماهیان گرمابی و یازدههزار و ۴۰۰ تن انواع ماهیان سردابی در استان کرمانشاه تولید شد که این میزان در سال قبل از آن برای ماهیان گرمابی و سردابی به ترتیب ۳۳۰۰ و یازده هزار و ۲۱۰ تن بودهاست.

به گفته افضلی استان کرمانشاه در زمینه تولید ماهیان گرمابی و سردابی رتبه‌های اول و پنجم تولید را بین استان‌های غیرساحلی کشور دارد.

افضلی اشاره‌ای هم به تولید ماهی در منابع آب‌های طبیعی استان داشت و افزود: سال گذشته ۱۴۰۵ تن انواع ماهی در آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی استان تولید شد که این میزان در سالقبل از آن ۱۳۹۵ تن بوده است.

افضلی میزان تولیدات پرورش ماهی در قفس استان کرمانشاه در سال گذشته را ۶۴۰ تن عنوان کرد و افزود: این میزان سال قبل از آن ۲۱۵ تن بوده است.

این مسئول تولید ماهیان خاویاری و میگوی آب شیرین در استان در سال ۹۶ را به ترتیب ۴۰ و ۱۵ تن دانست و افزود: سال ۹۵ در مجموع ۲۰ تن ماهی خاویاری و ۱۰ تن میگویآب شیرین در استان کرمانشاه تولید شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار