مدیر روابط عمومی فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه سم موجود در اغلب قارچ‌های سمی روییده در نقاط مختلف استان کرمانشاه را آمانیتا و معروف به کلاهک مرگ عنوان کرد و گفت: عواقب ناشی از قارچ‌های سمی غیرقابل جبران است.
کد خبر: ۶۰۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 19 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،اکبر آزادی  با اشاره به اینکه آمار افراد مسموم شده به‌دلیل خوردن قارچ سمی در کرمانشاه به ۲۸۶ نفر افزایش بافته است، اظهار داشت: ۴۹ نفر از این افراد بستری شدند و ۱۶ نفر نیز در بخش مراقبت‌های اورژانس بستری شدند.

مدیر روابط عمومی فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با تصریح بر اینکه هفت نفر فوت کردند و پنج تن دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه زیر نظر تیم پزشکی هستند، گفت: ۱۸ نفر از افراد مسموم شده به شیراز انتقال داده شدند.

وی با اشاره به اینکه اغلب افراد مسموم شده ناشی از مصرف قارچ سمی روییده در طبیعت دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، متذکر شد: این افراد اقدام به خوددرمانی دل درد ابتدای مسمومیت می‌کنند و پس از شدید شدن مسمومیت، عواقب ناشی از آن غیرقابل جبران است.

آزادی سم موجود در اغلب قارچ‌های سمی روییده در نقاط مختلف استان کرمانشاه را آمانیتا و معروف به کلاهک مرگ عنوان کرد و یادآور شد: برخی باور غلطی دارند که براساس آن گمان می‌کنند قارچ‌های طبیعی با جوشاندن قابل خوردن است که کاملا غلط است.

مدیر روابط عمومی فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه بالا رفتن آنزیم کبد و آسیب دیدن این بخش از بدن را از عوارض مصرف قارچ‌های سمی عنوان کرد و گفت: مردم باید از مصرف قارچ‌های طبیعی روییده در طبیعت خودداری کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار