معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تشدید نظارت کارشناسان بهداشت در ماه رمضان خبر داد و گفت: 250 کارشناس بهداشت محیط در قالب اکیپ‌های بازرسی چند نفره تا پایان این ماه به طور گسترده فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 19 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،ابراهیم شکیبا ، اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم توسط کارشناسان بهداشت در راستای کنترل عوامل محیطی تمامی مراکز و اماکن ضروری طی ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اطلاع‌رسانی عمومی به محل برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان همچون مساجد و اماکن متبرکه و همچنین رستوران‌‌ها و چلوکبابی‌ها، کبابی‌ها، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، اضافه کرد: 250 کارشناس بهداشت محیط در قالب اکیپ‌های بازرسی چند نفره در طول اجرای برنامه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت دارند.

وی به کنترل روغن در تهیه و طبخ غذا به ویژه شیرینی‌های سنتی از جمله زولبیا و بامیه توسط کارشناسان اشاره و بیان کرد: طی ایام ماه مبارک رمضان بازرسی کارشناسان از مراکز طبخ و عرضه شیرینی‌های سنتی؛ نانوایی‌ها؛ مراکز طبخ و عرضه و فروش آش، حلیم و مواد غذایی و محل‌های برگزای مراسم افطار و سحردهی به صورت ویژه خواهد بود.

شکیبا از شهروندان خواست تا علاوه بر توجه به توصیه‌های کارشناسان بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در هنگام خرید و تهیه مواد غذایی از جمله عدم رعایت بهداشت فردی، نظافت و بهداشت محیط، نگهداری و فروش مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته و موارد مشابه از طریق سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار