کارشناس ارشد گیاهان دارویی معتقد است، کنگر کوهی به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن در پیشگیری از سرطان ها روده باریک و پوست بسیار موثر است.
کد خبر: ۶۰۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 19 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،هانیه ناصری ، با بیان اینکه گیاه کنگر طبع گرمی دارد گفت: این گیاه بسیار نیروبخش و مقوی قلب است.

وی افزود: برگ‌های این گیاه موجب کاهش چربی خون شده و به دلیل فیبر نامحلول، بسیار ملین و برای پایین آوردن قند خون بسیار سودمند است.

ناصری تصریح کرد: همچنین «سینارین» موجود در عصاره برگ کنگر، باعث کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون می‌شود و استفاده از عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی افزود: از دیگر خواص کنگر کوهی پیشگیری از سرطان روده باریک به علت وجود اینولین(ماده‌ای که باعث افزایش باکتری‌های مفید دستگاه گوارش می‌شود) در آن است و آنتی اکسیدان‌های موجود در کنگر کوهی نیز از پوست در برابر سرطان محافظت می‌کند.

وی افزایش نیروی جنسی را از جمله دیگر خواص کنگر کوهی عنوان کرد و افزود: این گیاه به دلیل دارا بودن هورمون‌های گیاهی، ترشحات غدد را تقویت می‌کند.

ناصری تصریح کرد: کنگر کوهی ضدعفونی ‌کننده، اشتها آور، تب‌بر و هضم ‌کننده غذاست و مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود.

وی همچنین از درمان یرقان، نارسایی کبد و کم‌خونی به عنوان دیگر فواید درمانی کنگر کوهی نام برد و افزود: اسید کافئیک موجود در کنگر از کبد در برابر سموم شیمیایی و عفونت محافظت می‌کند.

ناصری خاطرنشان کرد: خوردن کنگر کوهی همراه با ماست به افراد گرم مزاج جهت تعدیل مزاج توصیه می‌شود، ضمن اینکه کنگر منبع غنی از پتاسیم است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار