رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 19 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،خسرو شهبازی ، با اشاره به آغاز برداشت گندم از منطقه سومار استان کرمانشاه، گفت: امسال 413 هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده که 316 هزار هکتار آن دیم و 97 هزار هکتار گندم آبی است.

شهبازی پیش‌بینی کرد: امسال بالای 800 هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید و میزان خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان حدود 700 هزار تن باشد.

وی افزود: برداشت گندم در مناطق سردسیر استان کرمانشاه مثل شهرستان سنقروکلیایی تا مرداد ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

شهبازی با بیان اینکه 68 مرکز خرید آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند، افزود: هیچ مشکلی برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: سیلوهای استان کرمانشاه یک میلیون و 300 هزار تن ظرفیت دارند که در حال حاضر ظرفیت خالی 750 هزار تنی برای ذخیره گندم دارند و از این حیث هیچ مشکلی در استان نخواهیم داشت و در صورت وجود مشکل هم از ظرفیت‌های مراکز تعاون روستایی برای ذخیره گندم خریداری شده استفاده خواهیم کرد.

شهبازی با اشاره به تدارک حدود 600 دستگاه کمباین برای برداشت گندم در استان کرمانشاه، افزود: بیش از 250 دستگاه از این کمباین‌ها بومی بوده و مابقی نیز از خارج از استان به ویژه استان فارس وارد استان شده اند.

شهبازی با بیان اینکه گندم به صورت خرید تضمینی و توسط شرکت غله از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: قرار شده نیمی از طلب گندمکاران استان در روزهای نخست و مابقی آن نیز ظرف دو ماه به حساب گندمکاران واریز شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: گندم به صورت علی الحساب از کشاورزان خریداری خواهد شد و در صورت افزایش نرخ های خرید تضمینی از سوی دولت، مابتفاوت آن به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

شهبازی اشاره ای هم به میزان تولید گندم استان در سال زراعی گذشته داشت و افزود: سال گذشته بیش از 750 هزار تن گندم در استان تولید و 646 هزار تن خریداری شد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار