معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: مصرف آب در روستا‌های مناطق زلزله زده استان بیش از دو و نیم برابر شرایط عادی شده است.
کد خبر: ۶۰۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 19 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،یوسف اسماعیلی، اظهار کرد: در زلزله آبان سال گذشته 1337 روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی در استان تحت تاثیر قرار گرفت و آسیب جدی به خطوط و شبکه این روستا وارد شد.

وی میزان خسارات وارده به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی در استان را بیش از 1400 میلیارد ریال اعلام کرد که تاکنون هیچ اعتباری برای بازسازی این تجهیزات مصوب و تخصیص نشده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی ادامه داد: علی رغم کمبود اعتباراتی که وجود دارد، هم اکنون آب سالم و به میزان کافی در اختیار تمام روستاها قرار دارد.

اسماعیلی درباره وضعیت سلامت آب شرب در روستاهای زلزله زده به مردم اطمینان داد و عنوان کرد: از زمان زمین لرزه تاکنون بیش از 6100 آزمون میکروبی، 300 مورد آزمون شیمیایی و بیش از 92 هزار تست کلرسنجی انجام شده که چند برابر شرایط استاندارد است و برای تمام مخازن نیز به صورت دوره‌ای و مستمر شستشو انجام می‌شود.

به گفته این مسئول، حتی برای روستاهایی که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی نیستند نیز بیش از 1.5 تن پودر "پرکلرین" در اختیار روستاها قرار گرفته است.

اسماعیلی بیان کرد: اکیپ‌های ما در چند شیفت در تمامی این روستاها بازدید دارند و وضعیت آب شرب روستاها مدام پایش می‌شود.

وی درباره وضعیت تامین آب روستاها نیز خاطرنشان کرد: در تمام روستاهای تحت پوشش به صورت 24 ساعته پمپاژ آب داریم و مشکلی برای تامین آب این روستاها وجود ندارد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه از افزایش حدود دو و نیم برابری مصرف آب در روستاهای زلزله زده هم یاد کرد که گاهی باعث افت فشار در این مناطق می‌شود و ادامه داد: این افزایش مصرف به دلیل شرایط ویژه زلزله زدگان، افزایش مصرف آب برای مسائل بهداشتی و مصرف آب برای ساخت و سازها است.

اسماعیلی معتقد است، اینکه به دلیل شرایط خاص زلزله آب تقریبا به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دارد نیز باعث می‌شود صرفه‌جویی کافی در مصرف آب نداشته باشند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه میزان مصرف عادی آب در روستاهایی که به صورت سیار آبرسانی نمی‌شوند را حدود 150 تا 200 لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار