مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از فعالیت ۲۵۰ کارشناس بهداشت محیط در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 19 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،امیر کرمی ، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: همه ساله با شروع ماه مبارک با توجه به افزایش خریدبرخی اقلام خوراکی در این ماه نظارت‌های بهداشتی تشدید می‌شود.

وی افزود: از مدت‌ها پیش از شروع ماه مبارک رمضان هماهنگی و هشدار‌های لازم به اصناف مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و استفاده از مواد اولیه سالم در تهیه انواع خوراکی دادهشده است.

کرمی تصریح کرد: از همان روز نخست ماه مبارک نیز نظارت‌ها به طور گسترده تشدید شده و این نظارت‌ها بر صنوف عرضه کننده زولبیا و بامیه و آش و حلیم بصورت ویژه خواهدبود.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از حضور ۲۵۰ کارشناس بهداشت محیط در طرح تشدید نظارت‌های ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این کارشناسان در

قالب تیم‌های چند نفره بصورت روزانه بازرسی صنوف را برعهده دارند.

وی با اشاره به وجود ۲۹ هزار مکان عمومی و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح استان گفت: از این تعداد ۲۴ هزار مکان محل تهیه و توزیع مواد غذایی هستند که با دقت

بیشتری رصد می‌شوند.

کرمی با بیان اینکه این مراکز به دو دسته حساس و غیرحساس تقسیم بندی می‌شوند، گفت: مراکز حساس از جمله قنادی‌ها و کبابی‌ها بصورت ویژه بازرسی می‌شوند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از بکارگیری تجهیزات مدرن در بازرسی‌ها خبر داد و افزود: خوشبختانه با استفاده از ابزاری که هم اکنون در اختیار کارشناسان

بهداشت محیط قرار دارد، می‌توان به سرعت در محل بازرسی تخلفات و تقلبات مواد غذایی را تشخیص داده و با صنف متخلف برخورد کرد.

وی افزود: بطور مثال برخی از این ابزار هستند که می‌توانند مشخص کنند روغن استفاده شده برای سرخ کردن مواد خوراکی از جمله زولبیا و بامیه، تاکنون چند بار استفاده شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار