مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه مسؤولان را حافظ منافع نظام دانست و گفت: ناکارآمدی برخی از اداره‌ها را نباید به روحانیت و نظام نسبت داد.
کد خبر: ۶۰۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 17 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی ، اظهار داشت: بیش از 180 مسجد روستایی استان طی ماه مبارک رمضان سال گذشته بدون روحانی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته 30 مسجد در بخش ماهیدشت و چندین مسجد نیز در بخش بیلوار بدون روحانی بودند در حالی‌که این 2 بخش در مستعدتر از سایر مناطق بوده‌اند.

وی ادامه داد: مبلغان مسائل خمس، زکات، صدقات، رد مظالم و... را برای مردم بازگو کنند و مردم را نسبت به رهبری و نظام دلگرم‌تر کنند هر چند ما قبول داریم که بعضی از اداره‌ها ناکارآمد هستند، ولی نباید این را به روحانیت و نظام نسبت داد.

قبادی مسؤولان را حافظ منافع نظام دانست و گفت: برهم زدن رابطه مردم و مسؤولان وظیفه روحانیت نیست، مبلغ فضا را باید طوری مساعد کند که علاوه بر رونق گرفتن مساجد مردم نیز مصمم به دعوت از روحانی شوند.

این مسؤول در توضیح عدم حضور روحانی در برخی از مساجد استان، اظهار داشت: بخشی از این موضوع مربوط به روحانیت و بخش دیگر سازمان تبلیغات است و همچنین کوتاهی مردم در انجام وظایف‌ خود و همچنین تامین امکانات و اعتبارات نیز در این زمینه موثر است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم کوتاهی‌ها را متوجه یک دستگاه کنیم، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و امور خیریه، پایگاه‌های مقاومت بسیج، اداره فرهنگ و ارشاد و کانون‌های مساجد متولی مسجد نیست.

قبادی گفت: در این که ناظر مسجد چه سازمانی است اشکال ساختاری داریم که مجلس در مصوبه‌ای با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری می‌تواند این اشکال را رفع کند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار