رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که با سوء استفاده از اعتماد شهروند کرمانشاهی، در شبکه‌های اجتماعی با وی ارتباط برقرار و پس از جلب اعتماد و دریافت یک‌سری اطلاعات محرمانه، او را تهدید می‌کرد توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 16 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی کریمی" اظهار داشت: به دنبال اعلام شکایت خانم کرمانشاهی مبنی بر اینکه، فردی در شبکه‌های اجتماعی ضمن توهین و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی ذخیره شده از اکانت خصوصی وی، اقدام به اخاذی مبلغ ۵۰ میلیون ریال از وی کرده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با به کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم را شناسایی و در عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.

سرهنگ کریمی گفت: در بازجویی‌های بعمل امده متهم، با مشاهده مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و هدف خود را نیز از این کار کسب درامد از قربانی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه یادآور شد: متهم دستگیر شده، پس از تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی و ارشاد قضایی تحویل مراجع قضائی گردید.

وی با تاکید بر اینکه تهدید و اخاذی در فضای مجازی برابر قانون جرم محسوب می‌شود و فرد متخلف نیز برابر قانون مجازات می‌گردد، گفت: متاسفانه عده‌ای از شهروندان به دلایل ناآگاهی از قانون گرفتار مجرمین شده و به درخواست‌های آنان تن می‌دهند.

سرهنگ کریمی افزود: کاربران فضای مجازی احساس می‌کنند در این فضا شناسایی نخواهند شد و به همین دلیل به هر درخواست دوستی در شبکه‌های اجتماعی پاسخ مثبت می‌دهند و در ادامه طی اعتماد به دیگران اطلاعات مهم و محرمانه خود را منتشر می‌کنند که این امر می‌تواند از سوی افراد سودجو مورد سوء‌استفاده قرار گیرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجه شدن با مشکلات فضای مجازی و مورد اخاذی قرار گرفتن قبل از انجام هرکاری موضوع را حتما با پلیس فتا درمیان بگذارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار