معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۸۰ نفر در استان به علت مصرف قارچ سمی مسموم شده و ۳ نفر نیز فوت کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 14 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،ابراهیم شکیبا  اظهار داشت: تعداد افرادی که به دلیل خوردن قارچ سمی در استان کرمانشاه مسموم شده‌اند به 180 نفر رسید.

وی با اشاره به فوت 3 نفر بر اثر خوردن قارچ سمی در استان، گفت: با وجود هشدارهای مکرر در خصوص خودداری از مصرف قارچ‌های خودرو، همچنان شاهد افزایش آمار سمومیت‌ها هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: هوای گرم و رطوبت ناشی از بارش باران، زمینه را برای رویش قارچ‌های خودرو فراهم کرده است که این قارچ‌ها عموما سمی هستند.

شکیبا ضمن هشدار در خصوص مصرف قارچ‌های خودروی غیرسمی نیز افزود: این قارچ‌ها نیز میزان جذب فلزات سنگین را بدن افزایش می‌دهند، که این فلزات سنگین در دراز مدتاثرات بسیار مخربی بر روی سلامتی فرد به جا می‌گذارد.

این مسئول با بیان اینکه قارچ سمی بسیار کشنده است، خاطرنشان کرد: مردم حتما از قارچ‌های کارخانه‌ای بسته‌بندی شده که دارای لیبل، تاریخ مصرف هستند استفاده کنند.

گفتنی است بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار فارس در کرمانشاه، افراد بسیاری به دلیل خوردن قارچ سمی در بیمارستان بستری شده‌اند که حال تعدادی از آنان وخیم است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار