رئیس سازمان بهزیستی از ساخت یک‌هزار و ۳۳۰ توسط بسیج سازندگی و بنیاد مسکن تا ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: ۱۰ میلیون تومان بلاعوض به خانواده‌های زلزله‌زده زیرپوشش بهزیستی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۰۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 13 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،انوشیروان محسنی‌بندپی، اظهار داشت: واحدهای مسکونی روستایی برای مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ساخته شد است.

رئیس سازمان بهزیستی تعداد واحدهای تخریب‌شده متعلق به مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی در مناطق‌زلزله‌زده استان کرمانشاه را یک‌هزار و ۳۳۲ واحد مسکونی و میزان واحدهای مسکونی خسارت‌دیده این قشر را ۸۰۰ واحد مسکونی اعلام کرد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سخن گفت و ادامه داد: ۳۴۵ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه توسط بسیج سازندگی ساخته می‌شود.

محسنی‌بندپی تعداد واحدهایی که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار است ساخته و تحویل مددجویان داده شود را ۹۸۵ واحد مسکونی عنوان کرد و متذکر شد: فاز نخست بازسازی واحدهای مذکور در اردیبهشت ماه امسال به انجام رسید و ۴۰۰ واحد مسکونی قرار است تا پایان تیر ماه سال‌جاری تکمیل و تحویل مالکان داده شود.

این مسؤول زمان تکمیل تمام واحدهای مسکونی متعلق به مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را پایان آبان ماه سال‌جاری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برای احداث یک واحد مرکز جامع توانبخشی در این مناطق قول مساعد داده است، گفت: یک واحد مرکز جامع توانبخشی معلولان نیز در شهرستان گیلان‌غرب کلنگ‌زنی شد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به خدمات مداخله در بحران برای ایجاد آرامش روانی و جلوگیری از بروز اختلالات روانی در افراد حادثه‌دیده توسط کارشناسان و مددکاران این سازمان در جغرافیای مناطق آسیب‌دیده ارائه شده است، افزود: این اقدامات با هدف بازگشت مردم به شرایط عادی زندگی انجام گرفته است.

وی فعالیت مهدکودک‌ها در مناطق زلزله‌زده را ۲۴ ساعت پس از وقوع این حادثه تلخ بیان کرد و یادآور شد: فعالیت‌های آموزشی در این مراکز متوقف و تعطیل نشد که علاوه بر این تیم غربال‌گری برای کاهش اضطراب افراد آسیب‌دیده فعالیت خود را آغاز کرد.

محسنی‌بندپی به اعطای مبلغ ۱۰ میلیون تومان بلاعوض به خانواده‌های زلزله‌زده زیرپوشش سازمان بهزیستی در استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: این مبلغ از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود تا در کنار کمک‌های دولت و افراد خیر، بازسازی واحدهای مسکونی متعلق به جامعه هدف این سازمان انجام بگیرد.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار