مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح ضیافت الهی در ۲۴ بقعه شاخص این استان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 13 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام آیت‌الله عباسیان  اظهار کرد: طرح ضیافت الهی از ابتدای ماه مبارک رمضان در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه اجرا و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت که این ویژه برنامه ها در 24 امامزاده و بقعه شاخص استان به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

عباسیان اقامه نماز جماعت، برپایی مراسم دعا و مناجات، برپایی کلاس های قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته مصری و استانی، برپایی مراسم افطاری ساده و ... را از برنامه‌های طرح ضیافت الهی عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری مراسم ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه اظهار کرد: برنامه ریزی شده تا این مراسم‌ در دو بقعه شاخص استان به صورت ویژه برگزار شود که یکی از این بقاع متبرکه امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقروکلیایی و دیگری یکی از بقاع متبرکه شهر کرمانشاه خواهد بود که هنوز محل دقیق برگزاری آن قطعی نشده است.

عباسیان در ادامه با بیان اینکه امسال برنامه شب‌های قدر در آستان مبارک بیش از10 بقعه و امامزاده شاخص استان به صورت ویژه برگزار خواهد شد، گفت: این بقاع متبرکه در شب‌های قدر به طور ویژه برنامه خواهند داشت، ضمن اینکه برپایی خیمه‌های معرفت را هم در این بقاع شاخص خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی غرفه‌های پاسخگویی به سوالات دینی، مشاوره خانواده، برپایی نشست‌ها و گفتمان‌های دینی و... در بقاعی که خیمه‌های معرفت در آنها برپا خواهد شد، برنامه ریزی شده است.

عباسیان تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را اولویت برنامه‌های خیمه‌های معرفت عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود تا در بقاع متبرکه به ویژه بقاعی که خیمه‌های معرفت دارند برای ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف‌های متناسب با نیاز روز جامعه برنامه ریزی شود.

عباسیان همچنین توسعه وقف‌های مشارکتی را از برنامه های مجموعه اوقاف برای توسعه موقوفات عنوان کرد و افزود: با سمت و سو دادن واقفان در جهت وقف‌های مشارکتی می توان آمار موقوفات استان را بالا برد.

عباسیان اضافه کرد: در وقف‌های مشارکتی افراد به هر میزان که علاقمند باشند می‌توانند مشارکت داشته باشند و برای واقف شدن نیازی به هزینه کردن زیاد ندارند و همه می‌توانند واقف باشند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار