امام جمعه کرمانشاه گفت: در حالی که این سه کشور اروپایی حاضر در برجام نوکر آمریکا هستند چگونه می‌توان به آنها اعتماد کرد.
کد خبر: ۶۰۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 12 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: انگلستان نوکر دربست آمریکاست و سابقه 700 ساله استعمارگری دارد، آلمان مواد شیمیایی به صدام داد تا چند هزار نفر در حلبچه شیمیایی شوند و بسیاری از رزمندگان با تجهیزات آلمانی شیمیایی شدند و فرانسه هم مثلاً در بحث سوریه کارشکنی می‌کند و چگونه می‌توان به آنها اعتماد کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه استکبار جهانی از این انقلاب سیلی خورده و عصبانی است که به قول شهید بهشتی از این عصبانیت بمیرند، بیان کرد:‌ افزود: ترامپ عصبانی و ناراحت است به خلیج فارسی‌ها نوشته 7 تریلیون دلار باید برای هزینه‌های آمریکا در منطقه پرداخت کنند اما به فرزندان روح‌الله، به تفکرات آیت‌الله خامنه‌ای و به ملت ایران اسلامی نمی‌تواند این باید را بگوید.

علما خاطرنشان کرد: آمریکا در سوریه، عراق و افغانستان شکست خورده است و رئیس‌جمهور دیوانه این کشور به‌دنبال جبران این ضرر هفت تریلیون دلاری از جیب ملت کشورهای عربی منطقه است تا به عرب‌ها گفته بود 7 تریلیون خرج کرده‌ایم البته به باد داده‌ایم برای شما باید این ضرر را جبران کنید.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ابرقدرت آمریکا از یک پیرمرد در گوشه جماران می‌ترسید، بیان کرد: حرف‌های رئیس‌ جمهور آمریکا سخیف است و از اولی که سر کار آمده 6 هزار دروغ گفته و این گونه آدمی قابل اعتماد نیست و براساس نظر روانشناسان قیافه و فرم انسان دیگری را دارد.

علما با بیان اینکه در پشت پرده آمریکا افرادی دیگر تصمیم می‌گیرند که ترامپ تصمیم‌های آنها را اجرا می‌کند اظهار کرد: براین اساس استکبار جهانی قابل اعتماد نیست و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ترامپ جمهوری اسلامی تهدید کرده که معظم له از طرف ملت ایران فرمودند که شما غلط کردی.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایشی از امام راحل(ره) مبنی بر اینکه جهالت است تصور کنیم آمریکا به صلاح ما یک قدم بردارد، اظهار کرد: انگار امام راحل(ره) امروز را می‌دیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست و البته از ابتدا نیز برای عقلا خیلی قضیه روشن بود زیرا آمریکا تنها در جهت منافع سرمایه‌داران خود حرکت می‌کند.

علما افزود: ترامپ در روبروی پسر شاه عربستان می‌گوید شما مثل گاو می‌مانید که باید دوشیده شوید و چگونه حکومتی با این تفکر به صلاح کسی گام بر می‌دارد و پیش از این نیز بارها از سوی دلسوزان نظام تأکید شده بود که آمریکا قابل اعتماد نیست و خروج از توافق برجام نیز این موضوع را تأیید کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با امثال مقام معظم رهبری, رئیس‌جمهور و نخست وزیر مخالفت ندارند بلکه ‌با اصل اسلام و با تفکر ارزشی که توانست با قدرت خود منطقه خاورمیانه را از سلطه غرب نجات دهد مخالف هستند و این‌ها اگر منافع‌شان به خطر افتاد نمی‌افتاد با نظام اسلامی مخالف نبودند.

وی به مناسبت‌های 27 شعبان لغو امتیاز تنباکو با فتوای میرزای شیرازی، 25 اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی و هفته هلال احمر که در زلزله سرپل‌ذهاب امدادرسانی کردند اشاره کرد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار