رئیس کمیته پیلاتس کرمانشاه گفت: بزودی رشته ورزشی پیلاتس نیز همراه با سایر ورزش های صبحگاهی در پارک های کرمانشاه اجرا می شود.
کد خبر: ۶۰۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 12 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مهشید قنبری ، بابیان اینکه رشته ورزشی پیلاتس یا کنترولوژی(علم کنترل بدن) پس از جنگ جهانی دوم و در کشور آمریکا بوجود آمد، اظهار کرد: این رشته از سال 1990 رواج پیدا کرد و از سال 2000 نیز با یک جهش شگرف محبوبیت بسیاری بین ورزشکاران حرفه ای، بازیگران و مردم پیدا کرد.

وی افزود: پیلاتس سال 1385 به ایران وارد و سه سال بعد در استان کرمانشاه نیز راه اندازی شد.

رئیس کمیته پیلاتس استان با بیان اینکه پیلاتس ورزشی است که قدرت جسمانی، انعطاف پذیری و هماهنگی بدن را با اجرای حرکات آرام همراه با دم و بازدم عمیق بالا می برد، عنوان کرد: این ورزش حمایت از مفهوم توسعه سلامت را ارائه داده و به کاهش فشار روانی و افزایش تمرکز افراد کمک می کند.

وی شناخت مردم کرمانشاه از این ورزش را کم توصیف کرد و گفت: درحال حاضر 40 مربی و 600 ورزشکار در سطح استان در این رشته فعالیت می کنند.

قنبری با اشاره به استقبال گسترده بانوان کرمانشاهی از این رشته، عنوان کرد: درحال حاضر این رشته در شهرستان های کرمانشاه، صحنه و جوانرود راه اندازی شده و در نظر داریم تا پایان امسال همه شهرستان های استان را نیز فعال کنیم.

به گفته این مسئول بزودی این رشته ورزشی همراه با دیگر ورزش های صبحگاهی در پارک های کرمانشاه اجرا می شود.

وی برگزاری کلاس های مربیگری درجه سه، برگزاری کارگاه های کار با کِش، توپ و همسان سازی مربیان را ازجمله برنامه های آتی کمیته پیلاتس کرمانشاه عنوان کرد و افزود: همچنین در راستای معرفی هر چه بیشتر این رشته، همایش معرفی پیلاتس را ظرف چند ماه آینده برگزار خواهیم کرد.

رئیس کمیته پیلاتس استان ساختن جسم سالم و نیرومند، افزایش استقامت عضلانی، بالا بردن توانایی بدن در انجام کارهای روزمره زندگی افراد عادی و ورزشکاران حرفه ای، پرورش ذهن سالم و هشیار، ایجاد هارمونی فیزیکی بین بدن و مغز، کاهش استرس و عصبانیت و نیز کاهش آسیب های ناشی از صدمات مَفصلی را از مهمترین تاثیرات ورزش پیلاتس عنوان کرد.

وی تاکیدکرد: این ورزش جریان های کُند و تنبل خون در برخی از مناطق بدن را تحریک کرده و ضربان قلب را یکنواخت می کند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار