رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا کنون غربالگری سلامت روان 96 هزار نفر در مناطق زلزله‌زده، انجام شده و در حال حاضربیماران روانی در این مناطق به صورت رایگان ویزیت و درمان می‌شوند.
کد خبر: ۶۰۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 11 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، دکتر محمودرضا مرادی در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان در خصوص وضعیت مناطق زلزله زده  در سالن جلسات استانداری افزود:یک میلیون و ۲۶۵ هزار متر مربع از مناطق زلزله زده سم پاشی شده که قرارداد سم پاشی شش میلیون مترمربع دیگر از اراضی این مناطق نیز بسته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در جهت پیشگیری از اپیدمی بیماری آنفلوآنزا ۲۵ هزار مورد واکسیناسیون در مناطق زلزله زده  زده شده است.

مرادی اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه ساخت ۴۸ خانه سلامت، هشت پایگاه جامع سلامت، سه پایگاه فوریت‌های پزشکی و دو کلینیک دندانپزشکی با خیرین وکار احداث بیمارستان‌ها نیز در دست پیگیری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: برای ساخت بیمارستان سرپل ذهاب با خیرین کاشان تفاهم‌نامه داریم که زمین آماده شده و تنها باید نقشه تایید شود و خیرین همت کنند و کار ساخت آغاز شود وبرای ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی اسلام آبادغرب نیز خیرین پای کار هستند که زمین این بیمارستان آماده شده، اما اداره کل راه و شهرسازی دستور تغییر کاربری زمین را نمیدهد که نیازمند مساعدت مسئولین استان در زمینه رفع این مشکل هستیم.

وی ابراز داشت: هتلینگ بیمارستان قصرشیرین نیز در حال انجام است، اما این بیمارستان طبق استاندارد‌های جدید نیاز به مقاوم سازی دارد.

مرادی گفت: ۱۴۰ واحد خانه بهداشت استان در حال ساخت است که  ۹۰ درصد کار آن‌ها به پایان رسیده و تا پایان خرداد ماه به جز یک مورد مابقی تحویل میشود.

وی اظهار داشت:وجود نخاله‌ها در مناطق زلزله زده مشکل ساز شده البته در شهر‌ها وضعیت بهتر شده، اما در روستا تغییرات زیادی ایجاد نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار