رییس حوزه هنری استان کرمانشاه از ساخت پردیس سینمایی «پیروزی» بعد از تخریب این سینمای قدیمی خبر داد.
کد خبر: ۶۰۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 07 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،امین مرادی ، با اشاره به تخریب سینما پیروزی، گفت: سینما پیروزی قدیمی‌ترین سینمای کرمانشاه بود که چندسالی بدون استفاده باقی مانده بود.

وی افزود: سازه سینما عملا فرسوده و مستهلک شده بود و هر آن احتمال ریزش آن وجود داشت و کسی جرات نزدیک شدن به آن را نداشت. همسایگان سینما نیز مرتبا شاکی بودند که در صورت ریزش فاجعه رخ می‌دهد و امنیت جانی برای آنها وجود نداشت.

وی افزود: در همین راستا بعد از بازدید سینما در اوایل شروع کارم از استاندار کرمانشاه نیز خواستم بازدیدی از این سینما داشته باشند که خوشبختانه استقبال کردند و به همراه شهردار کرمانشاه از این سینما بازدید کردند.

مرادی تصریح کرد: در نهایت بعد از بازدیدهای صورت گرفته و جمع بندی نظرات و با توجه به شکافی که سازه سینما بعد از زلزله آبان ماه سال گذشته برداشته بود، نظر مشاور و مهندسین بر این بود که سازه سینما عملا قابل استفاده نیست و باید تخریب شود.

وی افزود: در همین راستا ظرف کمتر از یک ماه کار تخریب سینما انجام گرفت و هم اکنون از سینما زمینی با مساحت حدود 1200 متر مربع باقی مانده است.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه از ساخت پردیس سینمایی پیروزی در این زمین خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه شهر کرمانشاه با جمعیت حدود یک میلیون نفری و وجود هنرمندان شناخته شده در عرصه سینما و تئاتر به لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی مظلوم واقع شده است.

وی افزود: فرهنگ زیربنای توسعه است و یکی از مولفه‌های اصلی آن سینما است که متاسفانه هنوز در کرمانشاه سینمای حرفه‌ای ساخته نشده و هرچه هست مقاوم سازی و بازسازی سینماهای قدیمی بوده است.

مرادی تصریح کرد: ساخت سینما کار حرفه‌ای و تخصصی است و با ساختمان سازی و برج سازی تفاوت دارد و باید استانداردهای لازم برای ساخت آن رعایت شود و بر این اساس می توان گفت هم اکنون در کرمانشاه سینمای حرفه‌ای و استاندارد نداریم.

وی افزود: در حال حاضر داشتن سینما به تنهایی کافی نیست و همه به سمت ساخت پردیس سینمایی در حال حرکتند. یعنی در کنار ساخت چندین سالن سینما در یک محل که مخاطب برای تماشای فیلم مورد علاقه خود حق انتخاب داشته باشد، گالری، پلاتو، کافی شاپ، رستوران و سایر مکان های رفاهی و تفریحی نیز ساخته شود.

مرادی تصریح کرد: در همین راستا ساخت پردیس سینمایی پیروزی در دستور کار قرار دارد و با حوزه هنری کشور در این زمینه صحبت کرده‌ایم و استاندار کرمانشاه نیز قول مساعدت در زمینه تامین اعتبارات ساخت این پردیس را داده‌اند و به زودی برای این پروژه مشاور حرفه‌ای گرفته می شود که برآورد اولیه از قیمت و طراحی اولیه سینما را داشته باشد.

وی بیان اینکه ساخت یک پردیس حرفه‌ای چند سالنه نیازمند مساعدت همه دستگاه های فرهنگی استان است، گفت: کرمانشاه نیازمند وجود یک پردیس سینمایی حرفه ای است و از همه دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، شورای شهر و استانداری کرمانشاه تقاضا داریم در این زمینه مساعدت داشته باشد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار