مظفر رحیمی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور گفت:وجود آفت سن گندم در کیفیت نان تاثیر مستقیمی دارد و باعث از بین رفتن میزان گلوتن و پروتئین گندم و در نتیجه پایین آمدن کیفیت نان مصرفی مردم می گردد ، ضرورت مبارزه همگانی با این آفت احساس می گردد .
کد خبر: ۵۹۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 01 May 2018

مظفر  رحیمی  در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:امسال با توجه به منویات مقام عظمای ولایت در خصوص حمایت از کالای ایرانی، تمام تلاش دولت خدمتگزار، خرید گندم با کیفیت از کشاورزان در راستای حمایت از تولید داخلی می‌باشد، لذا کشاورزان نیز می‌بایستی در همین راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند تا گندمی با کیفیت را وارد چرخه اقتصادی و غذایی جامعه نمایند که توان رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد.  

وی خاطر نشان کرد:سن گندم یکی از آفات مضر و مخرب مزارع گندم به حساب می‌آید و حتما می‌بایستی بصورت همگانی و با همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط و کشاورزان با آن مبارزه نمود و در این راه باید از توان و پتانسیل‌ها استفاده نمود.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور اظهار داشت:با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در خصوص خرید تضمینی گندم، در صورت مشاهده آثار سن زدگی در گندم، به ازاء هر درصد سن زدگی مبالغ قابل توجهی از بهای گندم کشاورزان کسر خواهد شد که این امر خود مشوقی خواهد بود برای تلاش بیشتر کشاورزان که هرچه سریعتر با هماهنگی مراکز خدمات جهاد کشاورزی سراسر استان جهت مبارزه با این آفت مضر و تهیه سموم و سمپاشی موثر مزارع، اقدام نمایند.

 رحیمی  تصریح کرد: به منظور آگاهی بیشتر کشاورزان از میزان جرائم سن زدگی به اطلاع می‌رساند، سن زدگی از صفر تا ۲ درصد مشمول هیچگونه کسر بهایی نخواهد شد، اما از ۲ درصد تا ۴ درصد سن زدگی به ازاء هر درصد سن زدگی مبلغ ۲۵۰ ریال در هر کیلوگرم از بهای گندم کسر خواهد شد.

وی تاکید کرد:سن زدگی از  ۴ درصد به بالا به ازاء هر درصد سن زدگی مبلغ ۳۵۰ ریال در هر کیلوگرم از بهای گندم کسر میگردد، ضمن اینکه گندم‌های با درصد سن زدگی بالای ۴ درصد به هیچ عنوان وارد چرخه خوراک انسانی نخواهند شد و مراکز خرید تضمینی نیز می‌بایستی تا زمان تعیین تکلیف نهایی، این گندم‌ها را جدگانه نگهداری کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار