برای اولین بار سه ماده موثره داروی آلزایمر، افسردگی و پارکینسون در کرمانشاه تولید شد.
کد خبر: ۵۹۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 24 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر آرمین دادگر مدیرعامل شرکت نیکان اکسیر باختر، اظهار کرد: خوشبختانه برای اولین بار توانستیم تولید سه ماده موثره پرامی پکسول، دولوکستین و دونپزیل را در استان داشته باشیم.

این داروساز افزود: این سه به عنوان ماده موثره در ساخت داروی بیماری پارکینسون، آلزایمر و اعصاب کاربرد دارند و ساخت آن توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای متخصص عضو شرکت نیکان اکسیر باختر صورت گرفته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: ماده موثره پایه و بنیان اصلی در ساخت دارو است و حتی اگر در شرایط تحریم قرار بگیریم نسبت به گذشته راحت تر می‌توان تولید سه داروی پارکینسون، افسردگی و آلزایمر را انجام داد، چون پایه اصلی کار را در اختیار داریم.

دادگر تصریح کرد: مجوزهای لازم و موافقت اصولی تولید این سه ماده موثره گرفته شده و قدری زمان نیاز است تا به مرحله تولید انبوه برسیم.

این داروساز یادآور شد: دانش فنی تولید این سه ماده موثره از چهار سال پیش شروع و ایجاد شرایط استاندارد تولید انبوه نیز انجام شده و انجام آزمایش های کنترل کیفی مانده که قدری زمان بر است.

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار