غفار صالحی در گفتگو با تابناک:
مدیر امور آب و فاضلاب شهری روانسر گفت: با توجه به اینکه آب شرب شهر روانسر از دو حلقه چاه و آب شرب شهر شاهو نیز از دو حلقه چاه و یک چشمه تامین می شود میزان مطلوبیت بهداشت آب شرب شهروندان در شهرستان های روانسر و شاهو ۱۰۰ درصد است.
کد خبر: ۵۹۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 24 April 2018

غفار صالحی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:۶ طرح آب و فاضلاب در شهر‌های روانسر و شاهو با اعتبار ۱۳۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریالدر حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد:طرح‌ها در حال اجرا شامل پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر روانسر در زمینی به مساحت ۴ هکتار با اعتبار اولیه ۱۱۰ میلیارد ریال با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه احداث مخزن ذخیره آب ۲ هزار مترمکعبی درشهرشاهو، اصلاح شبکه توزیع آب شهر‌های روانسر و شاهو و اجرای شبکه‌های جمع آوری فاضلاب در شهر روانسر است.

صالحی اظهار داشت:در سال گذشته ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار متر مکعب آب شرب سالم و بهداشتی تامین و تولید و بین شهروندان توزیع شده است.

مدیرامور آبفای شهری شهرستان روانسر تصریح کرد: حجم مخازن درمدار بهره برداری را در شهر روانسر ۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و در شاهو ۵۳۰ متر مکعب است و در راستای بهداشتی نمودن آب شرب شهروندان ۱۰ مورد شستشوی مخازن ذخیره آب، ۱۵۰ موردنمونه گیری و انجام آزمایشات مرتبط با آب، بیش از ۷ هزار مورد کلرسنجی آب و شستشوی ۱۰۳.۶ کیلومتر از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب انجام شده است.

وی ابراز داشت: ۳۱۲ فقره انشعاب آب و فاضلاب به مشترکین واگذار شده ادامه داد: صدرصدجمعیت شهر‌های روانسر و شاهوتحت پوشش تاسیسات آب و ۹۶ درصد جمعیت روانسر و ۹۱ درصد شهر شاهو نیز تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.

صالحی تاکید کرد: در راستای جلوگیری از هدر رفت آب و شناسایی نشت‌های نامرئی، عملیات نشت یابی ۸۳ کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع و نشت یابی ۴ هزار و ۱۹۰ فقره از انشعابات مشترکین انجام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار