معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت:باید تمامی دستگاههای استانا همکاری همدیگر سند جامع سلامت استان را تدوین کنند.
کد خبر: ۵۹۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 22 April 2018

به گزارش خبرنگار تابناک،محمد ابراهیم الهی تبارامروز در نخستین مجمع سلامت استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد ، افزود:یکی از اقدامات خوب دولت نگاه اجتماع محور به مسائل است که در دولت های هفتم و هشتم کارهایی در این خصوص انجام شده بود، اما در دولت نهم و دهم مسکوت ماند

وی خاطر نشان کرد: حوزه بهداشت و‌ درمان از مهمترین مواردی که دولت با دید اجتماع محور به آن پرداخته و مطالعات نشان می دهد مردم کشور هم در دو شاخص سلامت و امنیت بیشترین رضایتمندی را دارند.

الهی تبار تصریح کرد:سلامت پایدار زمانی کامل محقق می شود که با مشارکت خود مردم بتوانیم نرخ سلامت را افزایش و هزینه درمان را کاهش دهیم.

وی اظهار داشت:هرچقدر سلامت مردم ارتقا یابد ورودی به حوزه درمان کمتر است و‌ تاثیر بسزایی در وضعیت اقتصادی کشور و همچنین نشاط عمومی جامعه خواهد داشت و برای این منظور باید در درجه اول به آگاه سازی مردم بپردازیم که همه دستگاه ها برای تحقق این هدف باید بسیج شوند.

وی گفت: دبیرخانه مجمع سلامت و دانشگاه علوم پزشکی باید وظیفه هر دستگاه را مشخص کنند و هر دستگاه با کمک ظرفیت هایی که دارد باید به ارتقا آگاهی مخاطبان خود بپردازد.

الهی تبار ابراز داشت: از خدمات دانشگاه علوم پزشکی در زلزله اخیر قدردانی میکنم که باعث ثبت رکورد جدیدی در حوزه خدمات اورژانس و انتقال مصدومین شدو لذا زلزله زدگان مهمترین گروهی هستند که ارتقا آگاهی آنان در حوزه سلامت باید در اولویت باشد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار