کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش دید افقی در سرپل‌ذهاب تا حدود ۲۰۰ متر خبر داد و گفت: فردا (یکشنبه) هم احتمال غبارآلود شدن مجدد هوای کرمانشاهوجود دارد.
کد خبر: ۵۹۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 21 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سعید قاسمی اظهار کرد: همانطور که در اطلاعیه‌ها عنوان کردیم از اواخر وقت دیروز (۳۱ فروردین) توده گرد و غبار وارد جو استانشد و باعث کاهش دید افقی در شهر‌های مختلف شد.

وی ادامه داد: این توفان گرد و غبار دو هسته داشت که روز گذشته در بخش جنوب و غرب عراق تشکیل و به تدریج از واخر وقت دیروز وارد کرمانشاه شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه این توده باعث کاهش شدید دید افقی خصوصا در شهر‌های مرزی استان شده، تصریح کرد: اکنون دید افقی در سرپلذهاب ۲۰۰ متر، قصرشیرین ۶۰۰ متر و در گیلانغرب، روانسر، سومار و ثلاث باباجانی حدود هزار متر است.

قاسمی خاطرنشان کرد: دید افقی در جوانرود دو هزار متر، اسلام آبادغرب چهار هزار متر، کنگاور پنج هزار متر، سنقر شش هزار متر و کرمانشاه و هرسین هشت هزار متر است.

وی از حرکت این توده به سمت نواحی مرکزی و شرقی استان خبر داد و یادآور شد: این امر باعث می‌شود در نواحی مرکزی و شرقی استان افزایش غلظت گرد و غبار را داشتهباشیم، اما به تدریج از اواخر وقت امروز از غلظت گرد و غبار کاسته خواهد شد.

به گفته این کارشناس، فردا (دوم اردیبهشت) هم شرایط برای تشکیل هسته گرد و غبار در صحرا‌های عراق و سوریه فراهم است که ممکن است به سمت ما حرکت کند و از همین رواحتمال غبارآلودگی هوا خصوصا در مناطق مرزی استان برای فردا هم وجود دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار