رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به توده گرد و غباری که هوای کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده، گفت: هوای شهر کرمانشاه در وضعیتهشدار و شهر‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و پاوه در وضعیت بحران قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 21 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،ثریا قربانی ، اظهار کرد: توده گرد و غباری که امروز (اول اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده از نیمه‌های شب گذشته واردکرمانشاه شد و باعث غبارآلودگی هوای برخی از شهر‌های استان خصوصا شهر‌های مرزی شد.

وی غلظت کنونی ذرات گرد و غبار در شهرستان مرزی سرپل ذهاب را ۹۲۸ میکروگرم بر مترمکعب هوا اعلام کرد که بیانگر وضعیت بحران است.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هوای قصرشیرین نیز در وضعیت بحران است، تاکید کرد: عدد دقیق غلظت گرد و غبار قصرشیرین بهدلیل مشکلی که در ایستگاه سنجش گرد و غبار آن ایجاد شده مشخص نیست.

به گفته این مسئول، هوای شهر پاوه نیز با غلظت ۵۳۴ میکروگرم بر مترمکعب هوا در وضعیت بحران قرار دارد.

قربانی یادآوری کرد: وضعیت هوای شهر کرمانشاه نیز با غلظت گرد و غبار ۱۵۸ میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت هشدار است.

وی با اشاره به روند افزایشی غلظت گرد و غبار، یادآوری کرد: این نخستین روز سال ۹۷ است که هوای استان غبارآلود و خارج از شرایط استاندارد است.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه غلظت استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب هوا اعلام کرد که از این غلظت تا ۳۹۰میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت هشدار، از ۳۹۰ تا ۴۶۰ میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت اضطرار و بیش از ۴۶۰ میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیتبحران است.

قربانی تصریح کرد: سال گذشته نیز در کرمانشاه ۱۴ روز هوای غبارآلود داشتیم که از این تعداد یازده روز وضعیت هشدار، یک روز اضطرار و دو روز بحران بوده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار