معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به لزوم ساخت هرچه سریعتر بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی، گفت: در حال حاضر زمین بیمارستان در مرحله آماده سازی است.
کد خبر: ۵۹۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 17 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر بهمن روشنی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در کرمانشاه ساخته شود، گفت: باپیگیری‌های صورت گرفته و اعلام نیاز بیشتر، موافقت نامه این بیمارستان به ۷۵۰ تخت خوابی افزایش یافت.

وی با اشاره به کلنگ زنی این پروه در جاده کمربندی روبروی بیمارستان سینا، گفت: در حال حاضر زمین این بیمارستان در مرحله آماده‌سازی است و نقشه آن نیز تهیه شده است.

روشنی ساخت این بیمارستان را زمان‌بر دانست و اظهار کرد: روند ساخت و سرعت آن بسته به میزان تخصیص اعتبارات دارد.

وی افزود: هم اکنون هزینه ساخت و تجهیز به ازای هر تخت بیمارستانی ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است و با این حساب برای تکمیل بیمارستان ۷۵۰ تخت خوابی اعتباری حدود۷۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار برای ساخت و تجهیز است و برای ساخت بیمارستان به تنهایی نصف این اعتبار یعنی حدود ۳۷۵ میلیاردتومان نیاز است.

روشنی بر ضرورت راه‌اندازی هرچه سریعتر این بیمارستان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر سرانه تعداد تخت‌های بیمارستانی استان نسبت به سرانه کشوری و نیز استاندارد‌ها پاییناست و نیاز است هرچه سریعتر تعداد تخت‌ها افزایش یابد.

وی افزود: از طرفی جمعیت استان نیز در حال افزایش است و سال به سال در کنار افزایش جمعیت شاهد فرسوده شدن بیمارستان‌های فعلی خواهیم بود و در این شرایط نیاز است درخصوص افزایش تخت و ساخت بیمارستان‌های جدید سریعتر اقدام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: امسال با توجه به محدودیت اعتبارات تلاش ما استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی است تا از این طریق بتوانیمتعداد بیمارستان‌‎ها و تخت‌های بیمارستانی استان را افزایش دهیم.




ا

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار