رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات کرمانشاه گفت: محصولات واحدهای لبنیاتی سنتی که مجاز هستند، خطر ابتلا به "تب مالت" ندارند.
کد خبر: ۵۹۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 17 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حسن موسوی ، با اشاره به فعالیت حدود 68 واحد لبنیات سنتی و ماست‌بندی مجاز در کرمانشاه، اظهار کرد: محصولاتی که در واحدهای مجاز عرضه می‌شود سالم و فاقد هرگونه مشکلات بهداشتی و بیماری است.

وی از نظر کیفیت و سلامت لبنیات سنتی واحدهای مجاز به مردم اطمینان داد و خاطرنشان کرد: لبنیات سنتی که در واحدهای مجاز عرضه می‌شود حتی کیفیت بهتری از لبنیات صنعتی دارد.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات کرمانشاه با بیان اینکه دامداری و محل تهیه شیر هر یک از این لبنیاتی‌های سنتی مشخص است و بررسی می‌شود، عنوان کرد: این مراکز شیر خود را از دامداری های معتبر تهیه می‌کنند که دام‌ و شیر آن کاملا سالم است.

موسوی افزود: به علاوه محصولات این واحدها به صورت مستمر از نظر بهداشت، کیفیت، بیماری‌ها و ... توسط مرکز بهداشت، بازرسین اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و ... بررسی می‌شود و امکان هیچ تخلفی وجود ندارد.

به گفته وی، به دلیل نمونه‌گیری‌های متعددی که از این محصولات انجام می‌شود، امکان اضافه کردن افزودنی غیرمجاز نیز به داخل محصولات لبنی سنتی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات کرمانشاه درباره فعالیت واحدهای زیرزمینی و خانگی تولید و عرضه محصولات لبنی هشدار داد و یادآوری کرد: این واحدها را پیدا و آنها را پلمب می‌کنیم، اما ممکن است تعدادی از آنها مخفیانه کار کنند که این واحدها سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

موسوی از مردم خواست حتما لبنیات سنتی را از مراکز معتبر و شناخته شده تهیه کنند و عنوان کرد: واحدهای مجاز مشتری خود را دارند و اینکه گاهی گفته می‌شود محصولات آنها غیربهداشتی و خطرناک است تاثیری بر مشتریان ندارد، چون آنها بعد از سال‌ها خرید دیگر از کیفیت و سلامت محصولات یک واحد لبنیات سنتی مطمئن شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه واحدهای لبنیاتی به دو دسته تقسیم می‌شوند، ادامه داد: یک دسته واحدهای لبنیانی معمول هستند که در فضای کوچکتر 20 تا 30 متری کار می‌کنند و فعالیت آنها فقط عرضه انواع محصولات لبنی مانند شیر، ماست، دوغ، پنیر و ... است.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات کرمانشاه دسته دیگر را واحدهای ماست‌بندی اعلام کرد که آنها بر اساس مجوزی که دارند می‌توانند تولید محصولات لبنی داشته باشند.

موسوی اظهار کرد: ماست‌بندی‌ها در فضای بزرگتری در حدود 60 متر کار می‌کنند و دستگاه دارند که این واحدها هم هر هفته مورد بازرسی قرار می‌گیرند و امکان هیچ نوع تخلف و تقلبی ندارند.

 

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار