همرزم شهید آوینی گفت:‌ سید مرتضی آوینی به طور مستند و مستدل، چشم‌انداز روشنی از انقلاب اسلامی را پیش روی ما ترسیم کرده که باید بیش از پیش به آن توجه داشته باشیم .
کد خبر: ۵۹۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 17 April 2018

سردار «سعید قاسمی» از همراهان و همرزمان شهید سیدمرتضی آوینی در یادواره سیدشهیدان اهل قلم که 25 فروردین همزمان با سالروز مبعت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و هفته هنر انقلاب اسلامی در مسجد ارگ یزد برگزار شد، اظهار کرد: سید مرتضی آوینی به طور مستند و مستدل، چشم‌انداز روشنی از انقلاب اسلامی را پیش روی ما ترسیم کرده که باید بیش از پیش به آن توجه داشته باشیم .

وی با بیان این‌که هر چند این روشنفکر انقلابی با مجموعه «روایت فتح» شناخته شد ولی بخشی از اندیشه‌های او مغفول مانده است .

این یادگار دفاع مقدس هنرمندان، دانشجویان و جوانان را به مطالعه کتاب‌ها و مقاله‌های شهید آوینی توصیه کرد و گفت: کتاب‌های «توسعه و مبانی تمدن غرب»، «حلزون‌های خانه به دوش»، «آغازی بر یک پایان» و دست نوشته‌ها و مقالات شهید آوینی باید مورد مطالعه قرار بگیرد زیرا او این روزها را کامل می‌دیده و برای آن راهکار دارد، مدل آن شهید بزرگوار مانند مدل تفکراتی حضرت امام خمینی(ره) است .

سردار قاسمی با بیان این ‎ که شهید آوینی بیش از 70 قسمت روایت فتح را در دوران جنگ و زیر آتش دشمن تولید کرد و اجازه نداد یک فریم از خودش و نامش در فیلم باشد، ادامه داد: او پس از پایان جنگ نیز وقتی دید چیزهایی روی زمین مانده، احساس مسئولیت کرد و بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب در سال 1370 مبنی بر تداوم تولید روایت فتح، دوباره علم را بلند کرد و راهی مناطق جنگی شد. 

وی افزود: شهید آوینی از 10 قسمت مجموعه «شهری در آسمان»، شش قسمت را تکمیل کرد و برای ساخت هفتمین قسمت به من گفت باید مرا در فکه همراهی کنی. به رغم این‌که گفتم فکه یک عملیات ناموفق بوده و بهتر است از این موضوع صرف نظر شود، گفت اصلا این طور نیست، ما باید ماجرا را برای مردم توضیح دهیم. گفت یک کربلایی از این کار بسازم و من آن روز نفهمیدم که منظورش از این حرف چیست شاید منظور شهادت خودش بوده است. 

این راوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مانند امروز دوربین، موبایل، تجهیزات و امکانات تصویربرداری و رسانه ‎ ای وجود نداشت از این رو متأسفانه نتوانستیم صحنه‌های ناب جنگ را مستند کنیم ولی آنچه ثبت شده بسیار ارزشمند است. 

وی با بیان خاطره‌ای از آخرین لحظات زندگی سیدمرتضی آوینی قبل از شهادت اظهار کرد: سیدمرتضی راه خود را یافته بود و در مسیری گام برمی‌داشت که به آن اعتقاد داشت، در آخرین لحظات هم مقاوم و استوار بود و شهادت را از خداوند طلب می‌کرد. 

سردار قاسمی در پایان تصریح کرد: سید شهیدان اهل قلم بر این باور است که نبرد آخرالزمانی ما نه با آمریکا که با اسلام آمریکایی است و اگر این نبرد به هزار سال هم بینجامد، به یک شب قدر فرو خواهد ریخت و فصل الخطاب این نبرد، انسان کامل حضرت ولی عصر (عج) خواهد بود. 

مولودی‌خوانی، شعرخوانی در زمینه هنر انقلاب اسلامی، شعر طنز و معرفی آثار شهید آوینی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار