رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم نمایشگاه "بازار کار" امسال در کرمانشاه برگزار شود.
کد خبر: ۵۹۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 16 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،کیوان کاشفی ، با اشاره به برنامه‎‌های اتاق بازرگانی برای توسعه تجارت خارجی استان کرمانشاه در سال جاری، اظهار کرد: امسال پذیرش پنج هیات تجاری را برنامه‌ریزی کرده ایم که از عراق، اقلیم کردستان، سوریه، روسیه و چین خواهند بود.

وی درباره اعزام هیات‌های تجاری از استان کرمانشاه به کشورهای دیگر نیز افزود: دو هیات تجاری را نیز به روسیه و عمان اعزام خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: عمان از جمله کشورهایی است که می‌تواند وضعیت تجاری خوبی با ما داشته باشد و باید تجار و بازرگانان را به سمت این کشور سوق دهیم.

کاشفی یادآوری کرد: اعزام یک هیات تجاری را نیز یا به عراق و یا قطر در برنامه داریم.

وی درباره برگزاری نمایشگاه‌های خارجی در سال جاری نیز خاطرنشان کرد: پیگیر برگزاری نمایشگاه توانمندیهای جمهوری اسلامی در سلیمانیه یا بابل عراق هستیم که برنامه آن را نیز تهیه کرده و نیازمند مصوبه سازمان توسعه تجارت و همچنین تامین یارانه مورد نیاز برای برپایی این نمایشگاه هستیم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نمایشگاهی که آبان ماه در شانگهای چین برگزار می‌شود، تصریح کرد: چین این نمایشگاه را برای اولین بار با هدف شناسایی کالاهای وارداتی برگزار کرده که تلاش می‌کنیم تعدادی از شرکت‌های کرمانشاه در این نمایشگاه حضور یابند و این آمادگی را داریم که یارانه‌ای را هم برای این شرکت‌ها در نظر بگیریم.

کاشفی ادامه داد: دعوت از سفرا و روسای اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها نیز جزو برنامه‌های معمول ما قرار دارد.

وی از پیش بینی برگزاری 12 جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری هم خبر داد و عنوان کرد: عمده مسائلی که در این جلسات پیگیری می‌کنیم شامل راه‌های توسعه استان و همچنین مشکلات بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تاکید کرد: در حوزه مطالعات و پژوهش‌ها نیز امسال چهار همایش فصلی و 26 سرفصل آموزشی را برنامه‌ریزی کردیم و در سال جاری به فعالیت استارت آپ‌ها ورود می‌کنیم.

وی اظهار کرد: امسال یک برنامه پژوهشی ویژه درباره حوزه معدن هم در استان خواهیم داشت.

کاشفی از پیگیری جدی برای برپایی نمایشگاه "بازار کار" در سال جاری هم خبر داد تا بعد از دو سال شاهد برگزاری آن در سال 97 باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به برنامه‌ریزی که برای برگزاری مراسم "تد" در استان صورت گرفته، خاطرنشان کرد:"تد" یک سمینار تکنولوژی، سرگرمی و دیزاین مهندسی است که تحت لیسانس یک کشور دیگر و با حضور سخنرانان بین‌المللی برگزار می‌شود.

کاشفی یادآور شد: پیشنهاد دادیم این سمینار یا با موضوع زلزله و یا با موضوع کارآفرینان برتر بین‌المللی برگزار شود.

وی گفت: امسال راه‌اندازی دو انجمن "جوانان کارآفرین" و " بانوان کارآفرین" را نیز در برنامه داریم.

کاشفی ابراز امیدواری کرد، در سال جاری مشکلات پیش روی ساختمان جدید اتاق بازرگانی نیز حل شود و عملیات اجرایی این پروزه آغاز شود. به علاوه ساختمان فعلی نیز به عنوان یک دانشگاه علمی کاربردری و یا مرکز آموزشی به کار گرفته خواهد شد.

وی اظهار کرد: بیش از 120 برنامه در حوزه اقتصادی، تجاری، بین‌المللی، پژوهش، آموزش، عمرانی و ... برای سال جاری در نظر گرفته شده است

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار