معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود ۳۰۲ مهد کودک در استان کرمانشاه خبر داد که تحت نظارت بهزیستی مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۵۹۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 16 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه مرتضی کوهی اظهار داشت:از تعداد مهد‌های کودک استان تعداد ۱۳۳ مورد در شهرستان کرمانشاه است و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان فعالیت دارند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود ۲۲ هزار و ۶۰۰ کودک در مهد‌های کودک استان خبر داد.

این مسئول به توزیع غذای گرم در بین مهد‌های کودک روستایی و حاشیه‌ای شهر استان اشاره داشت و افزود: طی سال گذشته ۴ هزار و ۵۲۷ کودک از غذای گرم بهره‌مند شدند.

کوهی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۸۲ مورد از مهد‌های کودک استان خصوصی و شهری، ۱۱۰ مورد روستا مهد، ۵ مهد در سطح ادارات و بیمارستان‌ها و ۵ آدینه مهد داریم.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار و ۶۵۷ کودک در مهد‌های کودک شهری استان مشغول فعالیت هستند، افزود: تعداد ۵ هزار و ۶۳۶ نفر کودک نیز در روستا مهد‌ها هستند.

وی عنوان کرد: تعداد ۲ هزار و ۶۹۸ مربی نیز در سطح مهد‌های کودک استان آموزش‌های لازم را به کودکان ارائه می‌دهند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی برای مدیران و مربیان مهد‌ها کودک توسط بهزیستی، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله این برنامه هاست ک. شامل سرفصل‌های خاصی از جمله حقوق کودک، روانشناسی رشد، دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی، آموزش مفاهیم ریاضی، علوم دینی، مهارت‌های زندگی، بازآموزی، خلاقیت و .. است.

کوهی مهمترین اهداف مهد‌های کودک را پرورش همه جانبه استعداد‌های کودکان، ایجاد فضای سالم برای برقراری ارتباطات اجتماعی، پرورش استقلال فکری و عملی در کودکان و .. عنوان کرد.

این مسئول به اجرای "طرح نیک" در ۵ مهد کودک استان اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس این طرح مریبان و مدیران مهد‌های کودک آموزش‌های لازم در خصوص نماز را از سوی ستاد اقامه نماز فرامی گیرند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار