رییس حوزه هنری خوزستان با بیان این که باید با حمایت همه هنرمندان متعهد استان بتوانیم در حوزه هنری تحول و پویایی ایجاد کنیم گفت: با دعوت از همه هنرمندان استان از اقوام مختلف می‌توانیم نسبت به تقویت همه اندیشه‌ها در کنار هم اهتمام ورزیم.
کد خبر: ۵۹۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 15 April 2018

حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی در گفت‌وگوی ویژه خبری با سیمای مرکز استان ضمن تبریک فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی گفت: خوزستان محور دفاع و مقاومت حماسه‌ساز ملت ایران است. از این رو، مبنای کار خود را تقویت ادبیات پایداری و چاپ و نشر کتاب‌هایی قرار دادیم که با محور دفاع در خوزستان است و در این زمینه توانستیم چندین کتاب را با همین مضمون تولید کنیم.

وی افزود: بخشی از هنرمندان و پیشکسوت استان ما در دفاع مقدس نقش شایسته‌ای داشتند و در دل عملیات‌ها با ارایه اشعار و سروده‌های زیبا و انقلابی و اجرای گروه‌های نمایشی حتی در پشت صحنه جنگ فضای آن دوران را تلطیف می‌کردند که متاسفانه بخشی از این‌ها مورد غفلت قرار گرفتند.

او اضافه کرد: در این راستا سال گذشته 25 اسفند را به عنوان روز تجلیل از هنرمندان پیشکسوت ثبت کردیم و در این روز هنرمندانی که دارای آثاری فاخر بوده و یا از جشنواره‌های مختلف کشوری و بین‌المللی مقامهایی را کسب کرده باشند تجلیل می‌شود.

طباطبایی با بیان این که این مراسم ویژه هنرمندان هنرهای هفتگانه خواهد بود و تنها به سینما و تئاتر اختصاص ندارد یادآوری کرد: سال گذشته این مناسبت با سالروز درگذشت مرحوم داریوش مهرجوی شهنی، یکی از هنرمندان پیشکسوت خوزستان، مصادف شد که برنامه تجلیلی صورت گرفت.

وی با اشاره به این که از نظرات و ایده‌های خوب و مناسب هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان برای بهتر شدن فعالیت‌های حوزه هنری استقبال می‌کنیم بیان کرد: حوزه هنری در سال 55 شکل گرفت و مرحوم صفارزاده، سبزواری، شهید باهنر و بسیاری از بزرگان هنر انقلابی آن روزگار به این فکر افتادند که راه‌پیمایی‌ها و تظاهرات انقلابی را مدیریت و با حضور هنرمندان شعارها، سروده‌ها و ترانه‌های انقلابی تولید کنند.

رییس حوزه هنری خوزستان با تاکید بر این که سعی ما بر این است که با حمایت همه هنرمندان استان که به آرمان‌های انقلاب و اسلام متعهد هستند بتوانیم در حوزه هنری تحول و پویایی ایجاد کنیم تصریح کرد: عمده کاری که در نظر داریم این است که با دعوت از همه هنرمندان استان از اقوام مختلف بتوانیم نسبت به تقویت همه اندیشه‌ها در کنار هم اهتمام ورزیم و با استفاده از این ظرفیت در ارایه فعالیت‌ها رشد کنیم.

وی از تولید و عرضه چند آلبوم موسیقی از اقوام مختلف استان خبر داد و اظهار کرد: در نظر داریم تفاهم‌نامه‌ای با میراث فرهنگی منعقد کنیم که محور آن این است که هر ماه یک قوم خوزستانی با پوشش محلی خود میزبان یکی از سینماهای استان باشد و هم صنایع دستی خود را عرضه کند و هم با آداب و رسوم اقوام مختلف آشنا شویم.

 

منبع: ایسنا

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار