سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اتمام مطالعات طرح اولیه جامع گردشگری مجموعه تفریحی غار قوری قلعه خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 15 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،وحید امیری ، با اشاره به بازدید استاندار کرمانشاه از مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه، اظهار کرد: استاندار کرمانشاه در این بازدید درجریان امور مجموعه قوری قلعه قرار گرفت و بر لزوم استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در این مجموعه تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اتمام مطالعات طرح جامع گردشگری قوری قلعه، از ارائه پروژه‌های در نظر گرفته شده در این طرح به استاندار کرمانشاه خبر داد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: در طرح جامع گردشگری قوری قلعه اجرای 14 پروژه توریستی از جمله طرح زیپ لاین، سورتمه کوهستان، پارک کودک، کمپینگ های ویلای جنگلی با استفاده از مصالح بومی، هایپر مارکت بین راهی و... دیده شده که با اجرای این طرح ها شاهد تحول گردشگری زرگی در مجموعه قوری قلعه خواهیم بود.

وی به مشکلات پیش روی اجرای این طرح ها اشاره کرد و گفت: مجموعه قوری قلعه 80 هکتار اراضی دارد که درحال حاضر سند و مالکیت این اراضی به نام منابع طبیعی استان است، لذا باید تغییر کاربری و تغییر مالکیت این اراضی انجام گیرد و میراث فرهنگی متولی آن شود.

امیری تاکید کرد: با تفویض مالکیت این اراضی به میراث فرهنگی، از طریق فراخوان جذب سرمایه گذار اجرای پروژه های طرح جامع گردشگری این مجموعه را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن زیرساخت های اولیه اجرای طرح ها توسط بخش دولتی و اجرای طرح ها توسط بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان توجه به پتانسیل های گردشگری روستایی را از مهمترین ویژگی های این طرح خواند و عنوان کرد: اجرای پل گردشگری اتصال دهنده مجموعه تفریحی و توریستی قوری قلعه به روستای قوری قلعه و ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی این منطقه از جمله ویژگیهای مهم این طرح است.

وی همچنین به برنامه ریزی برای توقف بیشتر گردشگران در این مجموعه اشاره کرد و یادآورشد: در نظر داریم با اجرای این پروژه ها زمان حضور گردشگران در مجموعه تفریحی و نوریستی قوری قلعه را تا بیش از چهار ساعت افزایش دهیم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار