کارشناس گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: با تحقق طرح تبدیل کرمانشاه به پایتخت رویداد‌های گردشگرای ایران در سال ۲۰۲۰ این استان میزبان بیش از دو میلیون گردشگر خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 15 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رامین پی‌بردی ، با بیان اینکه استان کرمانشاه با دارا بودن هزاران جاذبه طبیعی، تاریخی و فرهنگی تاکنون آنگونه که شایسته است معرفی نشده، اظهار کرد: این موضوع باعث شده نتوانیم از ظرفیت های کلان استان در حوزه گردشگری به خوبی بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: در این راستا گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه ضمن احصاء ظرفیت های گردشگری استان، آخرین تکنیک هایی که می تواند شرایطی را فراهم کند تا نگاه گردشگران داخلی و خارجی به این استان جلب شود را مورد بررسی قرارداده تا طرحی نو با عنوان "کرمانشاه پایتخت رویدادهای گردشگری ایران" را در این استان به اجرا درآورد.

کارشناس گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه مدل این طرح را اجتماع محور و با تاکید بر محور قرار دادن روستاهای استان اعلام کرد و افزود: طبق برنامه ریزی ها باید تا سال 2020 کرمانشاه به عنوان "پایتخت رویدادهای گردشگری ایران" معرفی شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح ابتدا در سطح هر شهرستان 12 روستا و جمعا 168 روستا را در سطح استان در نظر گرفته ایم تا بصورت مستمر در طول سال جشنواره های متعدد گردشگری در آنها برگزار شود. تاک نون نیز چندین رویداد گردشگری را درسطح استان اجرا کرده‌ایم که با مشارکت و استقبال بسیار گسترده گردشگران مواجه شده است.

پی بردی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم سال 2020 حدود دو هزار رویداد گردشگری در سطح استان برگزار شود که اگر بازاریابی و تبلیغات داخلی و خارجی مناسبی برای آن داشته باشیم می تواند ورود بیش از دو میلیون گردشگر و ایجاد حداقل 10 هزار شغل در استان را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: این رویدادها چندان به سرمایه گذاری و هزینه بالایی نیاز ندارند و عمدتا لازمه تحقق این هدف هماهنگی بین دستگاهای ذیربط و اجرایی استان و نیز مجریان این رویدادها است.

کارشناس گروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه افزود: برای تبدیل کرمانشاه به پایتخت گردشگری ایران دو سال فرصت داریم که در این راستا برنامه آموزش، توانمندسازی و انتقال دانش گردشگری به گروه های هدف در روستاهای مورد نظر را آغاز خواهیم کرد.

وی از این طرح به عنوان یک مگاپروژه نرم در استان نام برد و یادآورشد: این طرح می تواند باعث رونق فضای کسب و کار، تولید ثروت و رفع بخشی از مشکل بیکاری استان شود.

 

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار