معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه از صعود ۳۰ هزار نفری به ارتفاعات بازی‌دراز سرپل‌ذهاب خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای این حماسه فرهنگی دفاع مقدس در استان اتخاذ می‌شود.
کد خبر: ۵۸۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 12 April 2018

به گزارش تابناک به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجتبی بیاتی در جلسه هماهنگی سالروز صعود به ارتفاعات بازی‌دراز که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات امید استانداری کرمانشاه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان منطقه بازی‌دراز در استان اظهار داشت: عملیات بازی‌دراز با انگیزه قوی از سوی نیروهای ارزشی سپاه و ارتش و حفظ منطقه که با رشادت رزمندگان صورت گرفت و اکنون به عنوان آغازگر مراسمات بازدید از یادمان‌ها و افتتاح راهیان نور کشور در هر سال است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عملیات بازی‌دراز هر ساله به عنوان بزرگترین حماسه یادمان دفاع مقدس یاد می‌شود بر لزوم فرهنگ‌سازی برای توسعه بازدید از این مناطق یادگار دوران دفاع مقدس در کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به تبعات حادثه زلزله اخیر در استان و منطقه سرپل‌ذهاب اشاره کرد و گفت: تدابیر لازم برای ملاحظات امنیتی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در برگزاری برنامه بزرگ صعود به بازی‌دراز لحاظ می‌شود.

بیاتی با بیان اینکه 6 و هفتم اردیبهشت امسال برای صعود به ارتفاعات بازی‌دراز در نظر گرفته شده است، افزود: سه برنامه اجرایی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادمان شهید شیرودی و در بعدازظهر روز ششم اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مسؤول افزود: برنامه دوم در یادواره شهدای سرپل‌ذهاب و بعد از نماز مغرب و عشاء در خیابان روبه روی حرم امام زاده احمدبن اسحاق با حضور علاقمندان اجرای برنامه‌های فرهنگی و با هدف گرامیداشت سالروز آزادسازی ارتفاعات بازی‌دراز در این یادواره برگزار می‌شود.

بیاتی با اشاره به مراسم اصلی یادمان بازی‌دراز و صعود 30 هزار نفری از ساعت 8 صبح و با طی کردن مسافت پنج کیلومتری، ادامه داد: سخنران اصلی مراسم یکی از شاخص‌ترین مسؤولان کشوری است که در صورت قطعی شدن اعلام می‌شود، همچنین روایت گران برجسته کشور و مداحان نیز در این مراسم حضور دارند.

وی با بیان اینکه تا کنون از 12 هزار نفر از بازدیدکنندگان و علاقمندان یادمان‌های دفاع مقدس خارج از استان نیز ثبت نام به عمل آمده است، تاکید کرد: اعلام آمادگی برای استقبال از 18 هزار نفر را برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کردیم، همچنین حدود 30 هزار نفر با عوامل اجرایی در روز صعود مشارکت دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم استان کرمانشاه با بیان اینکه از تعداد مذکور در یادمان بازی‌دراز حدود 20 هزار نفر نیاز به اسکان دارند، افزود: هر ساله میزان استقبال از یادمان بازی دراز بیشتر می‌شود.

این مسؤول با اشاره به ظرفیت اسکان 20 هزار نفر به صورت همزمان در استان اشاره و بیان کرد سال قبل 10 هزار نفر در سرپل‌ذهاب مستقر شدند، اما سال جاری به دلیل زیر ساخت‌های موجود شرایط فرق دارد و از ظرفیت شهرستان‌ها از جمله مناطق مجاور یعنی دالاهو، قصرشیرین و اسلام آبادغرب نیز در مراسم صعود به ارتفاعات بازی‌دراز استفاده می‌شود.

 

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار