معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: هنوز مصوبه مجلس در خصوص برقراری بیمه هنرمندان صنایع دستی از سوی دولت اجرایی نشده است.
کد خبر: ۵۸۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 10 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،پروانه حیدری ، در خصوص برقراری مجدد بیمه هنرمندان صنایع دستی  که چندی پیش از سوی مجلس مطرح شده و از سال گذشته تاکنون در انتظار اجرایی شدن از سوی دولت است، گفت: هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

وی افزود: این مصوبه از سوی مجلس مصوب شد و در انتظار دولت برای اجرایی شده است و به دلیل اینکه اجرای این طرح بار مالی دارد، دولت آن را هنوز اجرایی نکرده است.

معاون صنایع دستی معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به موارد فوق، هنرمندان صنایع دستی هم اکنون نه می توانند برای گرفتن بیمه تامین اجتماعی و نه برقراری مجدد بیمه(برای کسانی که بیمه آنها حذف شد) اقدام کنند.

حیدری گفت: تا این لحظه هیچ نتیجه ای در این مورد گرفته نشده و ما در انتظار تصمیات لازم در این مورد طی سال ۹۷ هستیم.

وی در خصوص برخی از هنرمندان که هم اکنون به مراکز فنی و حرفه ای برای آزمون گرفتن مدرک مراجعه می کنند، نیز گفت: هم اکنون هیچ وعده ای مبنی بر بیمه به آنها داده نشده است، بلکه ما فقط برای تسریع در امور و اینکه اگر زمانی بیمه برقرار شد، اینها سریع اقدام کنند به آنها گفتیم که آزمون داده و مدارک فنی و حرفه ای خود را بگیرند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار