معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه سرانه تخت بیمارستانی استان را ۱.۴ تخت به ازاء هر هزار نفر جمعیت اعلام و تصریح کرد: نیاز است تعداد تخت‌های بیمارستانی استان دو برابر شود.
کد خبر: ۵۸۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 10 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر بهمن روشنی ، با اشاره به وجود سه هزار تخت فعال در استان، گفت: در حال حاضر سرانه تخت بیمارستانی استان 1.4 تخت به ازاء هر هزار نفر جمعیت است که در این زمینه نه تنها با استانداردها فاصله بسیار داریم، بلکه نسبت به سرانه کشور با 1.6 تخت نیز عقب هستیم.

روشنی استاندارد سرانه تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت را 4 تخت به ازاء هر هزار نفر جمعیت اعلام و تصریح کرد: درحال حاضر یک چهارم وضعیت استاندارد در استان تخت داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر لزوم افزایش تخت های بیمارستانی، گفت: طبق هدف‌گذاری صورت گرفته سرانه تخت بیمارستانی استان باید تا سال 1404 به 2.27 تخت به ازاء هر هزار نفر جمعیت برسد که برای این کار اجرای همزمان چندین پروژه در دستور کار است.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها راه اندازی بیمارستان 750 تختخوابی دولتی است که امیدواریم طی سالهای آتی به بهره‌برداری برسد. همچنین راه اندازی مرکز جامع زنان با 320 تخت را در دستور کار داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از راه اندازی دو بیمارستان مجموعا با هزار تخت در استان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد وافزود: این دو بیمارستان سرمایه‌گذار بخش خصوصی دارد که در حال حاضر در مرحله گرفتن مجوز هستند.

روشنی همچنین از برنامه افزایش تخت های بیمارستانی در شهرستانها خبر داد و افزود: در مجموع تا سال 1404 باید تعداد تخت های بیمارستانی استان حدودا دو برابر شده و 2200 تخت به تخت‌های موجود اضافه شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار