رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای کرمانشاه سال گذشته ۱۴ روز غبارآلوده بود
کد خبر: ۵۸۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 10 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،ثریا قربانی ، اظهار کرد: سال گذشته در کرمانشاه ۱۴ روز هوای غبارآلود داشتیم که از این تعداد یازده روز وضعیت هشدار، یک روزاضطرار و دو روز بحران بوده است.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه دو روز هشدار، در مهرماه دو روز هشدار، در آبان چهار روز هشدار و دو روز بحران، در آذر یک روز هشدار، در دی ماه یک روز اضطرار، در بهمنیک روز و در اسفندماه نیز یک روز هشدار داشتیم.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از کاهش تعداد روز‌های غبارآلود سال گذشته نسبت به سال ۹۵ یاد کرد و افزود: تعداد روز‌های غبارآلود سال ۹۵بیشتر و ۳۸ روز بود.

به گفته قربانی معمولا عمده روز‌های غبارآلود مربوط به اوایل پاییز و همچنین تابستان است.

وی تصریح کرد: عمده گرد و غباری که وارد استان کرمانشاه می‌شود منشا خارجی دارد و در بیابان‌ها و کانون‌های کشور‌های همسایه شکل می‌گیرد.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه سپس به فعالیت ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف استان کرمانشاه اشاره کرد که از این تعداد چهار ایستگاهآن در شهر کرمانشاه و پنج ایستگاه در شهرستان‌های کنگاور، پاوه، اسلام آباد، قصرشیرین و سرپل ذهاب است.

قربانی یادآور شد: گاهی پیش می‌آید که تعدادی از این ایستگاه‌ها در مدار باشند، اما به هر حال تعداد ایستگاه‌های کنونی جوابگوی نیاز استان هست و در ورودی، خروجی و مرکز استانایستگاه کافی داریم.

وی از برنامه برای افزایش تعداد ایستگاه‌ها در صورت تامین اعتبار خبر داد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار